Minnen från årskurs 2

Ikväll började jag gå igenom mina gamla skolböcker som jag tog hem från R-by sist jag var där. Åh de är ju helt underbara, särskilt läxboken. Där har jag fått en uppgift varje vecka att skriva om nåt och rita. När uppgiften var att berätta om ett djur i skogen så skrev jag så här:

"I skogen finns det älgar och rå djur och harar. Älgar har honn och är bruna. Rådjur ser nästan ut såm älgar men rådjur har inte honn. Harar ser ut såm kaniner men det är inga kaniner."

Eller när jag ska berätta om landet jag kommer ifrån:

"Landet jag kommer ifrån är det såm du är i nu. Jag hoppas att du trivs för det jör jag."

Visst är det en bra bild av Sverige??? Uppgiften att skriva om syskon lät så här:

"Min lilla-syster Erika hon är i blan dum fast mäst snäll. Sen har jag en anan lilla-syster som heter Annie hon är en bäbis hon brukar dra i mitt hår det gör inte ont fast i blad gör det ont hon är snäll. Båda är lika snälla."

Under texten har jag ritat av mina syster. Erika bara lite större än Annie trots att Annie vid tillfället nästan måste varit nyfödd och Erika ca 5 år. De har också fått varsin pratbubbla. Erika säger hej och Annie säger ää (gissar att det är för att visa att hon skriker).

Bilderna till alla texter är ju också underbara. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0