Massa delar i hallen

Nu i eftermiddag kom vi hem från ostkusten.

Blev ett besök på IKEA innan vi körde hem för att införskaffa min gaderob jag velat ha. Fick skit bra hjälp av killen på IKEA så att det i slutändan blir den gaderoben jag vill ha i rätt färg.
Men efter lite shoppande var det dags att packa in allt i bilen. Det visade sig att vi varit lite optimistiska så paketet med gaderoben fick inte plats hur vi än gjorde. Sambon kom då på idén att vi skulle ta ut allt ur kartongen för att få bättre plats. Det funkade inte heller. Lite lätt panik. Här har vi precis köpt en gaderob som vi inte kan ta hem och vi har sprättat upp kartongen (så lämna tillbaka den blev kanske lite svårare). Kändes inte helt lovande. Men efter en svordom eller två så lyckades vi i alla fall. Så nu står alla delarna var för sig i hallen. Vi bestämde oss för att inte börja bygga ihop den ikväll. Vi skulle bara bli irriterande på varandra när det inte går som vi vill. Så vi får bygga ihop den i slutet av veckan när sambon ändå är ledig.
När vi väl bygger upp den så måste vi organisera om lite på kontoret också så det får bli en dag när vi är utvilade.

Jag började precis fundera på en sak. Man brukar ju säga att det är tanken som räknas. Hoppas det gäller plugg också. Jag har haft med mig en av böckerna hela helgen men har inte läst en sida, har varit upptagen med att umgås med familjen. Men jag tänkte läsa, annars hade jag ju inte haft med mig boken. Hoppas verkligen att det är tanken som räknas även när det gäller plugg. Imorgon blir det i alla fall en heldag studier.

Nu är det dags för lite varma mackor och lite filmmys. Arn film 2 går ikväll och för länge sen såg vi första men har aldrig sett andra så överväger att se den ikväll. Är helt slut efter att sprungit upp för alla trappor med all packning, gaderob, andra IKEA saker vi köpte och maten som vi införskaffade eftersom det var lite tomt i kylskåpet. Dagens träningspass helt klart.

Smäller raketer gör de fortfarande också. Det där med att inte smälla i bostadsområdet, den infon har inte gått fram då de smällt av raketer nästan precis utanför vår port, där gräset normalt börjar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0