R.I.P. Kajsa (maj 1990- 20 januari 2011)

Nu var det ett tag sen jag skrev här.

Det största som hänt sen sist är väl att familjen låtit älskade missen att somna in. Även om det var det abslout bästa för henne så är saknaden stor. Saknaden  lär väl bli ännu större när man åker hem till familjen och det inte finns någon misse där. Ingen kisse som vill bli kliad precis hela tiden och helst när man är lite upptagen. Ingen Kajsa som klättrar upp på nattduksbordet och kastar ner allt som finns där. Kommer ihåg när jag bodde hemma då kunde jag inte lämna något framme på nattduksbordet eller annan möbel där hon kunde hoppa upp. För hoppa upp gjorde hon och sen vaknade man av att nåt trillade i golvet.
I sommar kommer hon saknas. Ingen som ställer sig vid mammas lilla fontän och dricker vatten. Kajsa hade många små konstiga saker för sig och jag tror att det är de man kommer sakna och minnas mest.

Jag tror jag till och med kommer sakna hennes jamande när hon ville ha uppmärksamhet. Vad tyst det kommer vara.

Pratade med en ny basgruppskompis idag på bussen ner till stan. Kom in på att jag är uppväxt på en gård. Då brukar frågan om djur komma och jag brukar alltid svara nja bara en kisse miss. Men idag, nä då kunde jag inte säga nåt. Då sa jag att vi hade haft en katt fram tills igår. Då kändes det lite extra tomt.

Nu kan man inte längre imponera på folk med att man har gammal katt. Nu får man berätta om sin katt som blev rejält gammal. blir inte riktigt samma sak. Men hur många katter blir nästan 21 år gamla?

Ska avsluta inlägget med bilder på en katt som var som ingen annan.










Kajsas klassiska move när man inte kliade henne hela tiden.


Någon njuter!



Ser ni blicken? Hon ska bara bli kliad, hahhaha




Hon älskade att ligga på bord eller bara allmänt befinna sig på  bordet!



Regnvatten är det bästa!


Kajsa andra stora favorit att dricka vatten ifrån. Även om duschen var favoriten, den fanns ju tillgänglig året om sen med lite extra rester av schampoo, mums!



Kommentarer
mamma

härliga bilder

2011-01-22 @ 12:27:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0