3 år

Idag är det en granne i vår trappuppgång som flyttar ut. Men har typ träffat på grannen 2-3 gånger så för min del känns det inte direkt som en förlust. Men lite nyfiken blir man ju om det blir någon spännande som flyttar in. Hoppas dock inte på en gapig barnfamilj som börjar skrika tidigt på morgonen det har vi så vi klarar oss även om det har varit lite lugnare nu, i alla fall på morgnarna.

Men när jag satt här och funderade så insåg jag att vi bott i den här lägenheten i 3 år ganska exakt. Vi flyttade in vid månadsskiftet januari/februari 2008. Tror vi var på plats 30 januari eller nåt men är faktiskt inte helt säker. Men hur eller hur så har vi i dagarna bott här i tre år. Det känns som en evighet. Kommer knappt ihåg den korta period på ett par månader när vi bodde i Josés gamla lägenhet. Tror jag flyttade till honom i månadsskiftet september/oktober 2007 någon gång. Ännu mindre kommer jag ihåg hur det kändes att bo hemma. Det känns som en riktig evighet sen.

På valborgsmässoafton firar vi 5 år som par. 5 ÅR. Det är ju ett halvt decenium liksom. Shit vad tiden går. Kommer aldrig ångra den kvällen jag satt utanför fredriksskans och väntade på syrran och hennes kompis som tränade. I min väntan så skickade jag sms till José om vi skulle träffas på riktigt. Oj vad jag tvekade. Skulle jag verkligen våga skicka smset. Men jag skickade det för han verkade intresserad av mig och jag med mitt dåliga självförtroende (efter att kommit ifrån ett dåligt förhållande ganska nyligen) var övertygad om att han skulle dumpa mig när han väl träffat mig. Men ja ni som känner oss vet ju hur det gick med den saken. Hahha.

Förresten blev svaret på smset: "När? Var? Hur?" på den vägen är det som de brukar säga =)

Vilken nostalgi det blev. Jaja nu ska jag inte skriva av mig allt. Ingen som orkar läsa allt ändå hahahhaha.

trevlig lördagkväll på er!






Kommentarer
mamma

gullig bild. Lycka till i fortsättningen.

2011-01-30 @ 17:39:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0