202:a inlägget

När jag loggade in på bloggen insåg jag att jag nyligen passerat 200 inlägg. Detta är mitt andra 202:a inlägg.

Men nog om det, nu tänkte jag berätta om min dag. I stort sett hela dagen har jag suttit hemma och läst om kalla kriget. Visst låter det intressant? Frivillig får gärna ta över.

Sen skulle vi dra iväg på lite ärenden när sambon kom hem. När vi sedan kom hem så skulle han tända lampan över matsalsbordet. Pang sa det och då gick en lampan sönder. Det var en sån där hederlig vanlig lampa, inte lågenergi. Hela glaskroppen på lampan och sjävla grejen som glöder och ger ljuset åkte på golvet. Metallsaken man skruvar fast lampan med satt kvar där den skulle. Helt konstigt, den var inte sönder så att det spruckit men alla delarna hade bara släppt från varandra. Kanske beror det på att jag slog huvudet i just den lampan tidigare idag. Men jag förstår inte logiken i det. Vi har slagit i huvudet i den lampan många gånger innan utan att nåt hänt.

Här är alla delarna på lampan. Visst är det skumt att allt bara släppte.

Idag har vi börjat bygga ihop min gaderob. Verkar bli kanon.


Har bara suttit en hylla än så länge. Imorgon blir det resten av hyllorna och en specialgrej jag ska sätta i gaderoben till små saker. Ska visa bild när allt är klart. Dörren måste upp också.

Tidigare hade vi cd-hyllor där som nu ska få byta plats. För att inte tappa och förstöra några skivor har sambon plockat ur alla skivor innan vi kunde flytta pelarna. SÅ nu ser vårt matsalsbord ut så här. Skivor från två benno-pelare.



Längtar tills allt är på plats och jag kan börja flytta in alla mina pysselsaker. Ska rensa upp i klädkammaren sen också. Får ju lite extra förvaring i klädkammaren sen också. Vilket lugnt behövs.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0