Torsdag

Idag sitter jag och skriver inför seminariet imorgon. Ska erkänna att motivationen är typ så låg det bara går men skrivas måste ju skiten göras ändå.

Pratade med min praktikplats igår. Ska bli så kul att komma tillbaka. Får sätta upp det som mål för att orka tiden som är kvar innan jag är där. Helt plötsligt blev det bara så mycket. Skrev väl lite om det igår. Jag trodde jag skulle få ett litet andningshål och bara läsa 500 sidor skönlitteratur, men icke sa nicke. Gissar att allt känns extra jobbigt just för att jag inte var förberedd på allt som ska göras innan praktiken. Vet inte hur jag ska orka men allt brukar ju lösa sig i slutändan. Hoppas kunna få lite ledig tid när vi är bortresta, ett litet andningshål, men faktum är att de 500 sidorna nog måste läsas helt där, har inte hunnit läsa alls mycket på det. Men har hittat en bok som ljudbok så kanske kan jag sitta och lyssna lite på den i bilen. Blir ju dock inget trevligt sällskap till José. Känns som jag allmänt kanske inte är den mest spännande person att leva med just nu. När jag inte sitter och läser eller skriver så är jag ju inte på världens bästa humör eftersom jag har massa hängande över mig hela tiden.

Längtar till juni så mycket just nu. Blir väl typ en månad där när jag är helt ledig mellan studier och jobb. Sen jobba (hoppas jag får komma tillbaka till vanliga jobbet men de verkar ganska nöjda med mig så hoppas). Jag längtar till att jobba, tänk att jobba sina timmar och sen komma hem och kunna göra precis vad man vill. Vilken lyx. Inte tusen sidor som måste läsas. Underbart. Har kanske valt fel yrke om jag vill ha 100% ledigt när jag kommer hem från jobbet men är ju inte helt samma sak. Sen tänker jag göra så mycket som bara går i skolan och inte dra hem massa arbete. Hemmet får vara typ som en frizon så långt det är möjligt.

Nä nu får jag återgå till att skriva om det flerstämmiga klassrummet (typ att inte bara läraren står och pratar och ställer korta frågor utan att eleverna är med i lärandesituation och inte bara är lyssnare). Ska skriva ihop en planering för en sådan lärande situation. Noll med idéer just nu men det löser sig kanske också. Känns bra att vi inte börjar förrän 14.30 imorgon då hinner man ju lite på förmiddagen om man skulle behöva det.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0