Tandläkaren

Jag överlevde  tandläkarbesöket idag. Inga hål hade jag heller. Verkar varit dåligt med tandstenen också, ett problem jag alltid brukar ha. Hon sa inget om det och jag blev ju ändå undersökt av chefen på stället typ. Hon borde ju kunna sin sak. Verkar som min eltandborste har fungerat bra. I reklamen heter det att man ska få behålla den där tandläkar-rena känslan. Jag stämmer helt in. Älskar den och skulle nog ha svårt att gå över till vanlig nu tror jag. På tal om tandborsten tog ju med den till skolan så jag kunde borsta tänderna precis innan jag gick dit. Insåg medan jag stod på toaletten att shit vad den låter. Om någon hör mig så måste de undra vad jag håller på med. Säkert bara jag som tyckte det. Funderade på hemma om jag skulle tagit en vanlig tantborste men tror inte vi har några eftersom både José och jag har eltandborstar. Jaja jag bjuder på lite konsigt brummande på toaletten, hahahha.

Var föreläsning och seminarium i skolan idag med håla emellan då jag smet till tandläkaren. Finns väl direkt inget spännande att säga om dom så det hoppar jag nog.

Idag hade José och jag glömt att ta upp nåt ur frysen och förbereda maten. Så slutade på med att vi tog en Sub. Hade fått rabattkuponger som vi sulle utnyttja. Medan vi väntar inser jag att jag har ett fullt stämpelkort som visade sig innebära att jag fick en halv sub gratis bara jag köpte en dricka till. Det erbjudandet föll jag på. José att hade ju kupong  på sin hela och jag fick min gratis halva. Det slutade med att vi inte ens fick betala vad en meny med en hel kostar i vanliga fall. Nice. Skulle fått den ännu billigare men då insåg hon att hon glömt slå in en dricka, synd  att hon kom på det, väldigt synd. Annars hade det blivit mat till två personer för 65 kr, men kan ju inte få allt.

Efter maten gick vi en kort runda på grand samarkand som det så vackert heter. Tjuvkikade lite på det nya som ska öppna mellan byggväggarna. Cubus hade massa personal innanför och hade hela butiken full med kläder. Blir spännande nästa vecka när allt det nya öppnar. Ska dra dit med syrran som är här då.

Vi gick också in en av de butikerna som finns nu som jag inte minns på namnet precis nu. Killkläder är det i alla fall. José kollade runt sen såg jag ett par häftiga kalsonger som jag tyckte om men vet inte om han gillade de. "De kan jag köpa till dig" säger jag då. Visst gör du det sa han för han hade hittat priset på dom, ett två pack för 400 kr. Alltså 200 kr styck. Är det bara jag som är snål smålänning eller är det inte hemskt mycket pengar på kalsonger jag menar man visar ju dom inte direkt för alla. Kanske ska tilläggas att det var Björn Borg och därav priset men ändå. Jag är en snål smålännig och står för det särskilt i det här fallet.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0