"Man-polis"

När syrran hjälper mig brukar hon alltid påpeka att jag använder ordet man (inte man som kille utan typ "man ska arbeta på detta sättet för att få bäst effekt"). Brukar kalla henne för "man-polisen" hon är extrem med att hitta dessa små ord. Igår Lyckades jag själv trolla bort en hel del man innan hon läste, så tror hon var lite förvånad över hur få man det faktiskt var, för helt borta var de inte. Det är ju faktiskt ett riktigt bra ord, tycker ni inte? Det jag skulle komma till var att nu när jag läst de andras pm så har jag blivit en liten "man-polis". Har reagerat rätt mycket på det, men som alltid är det väl alltid lättare att se i andras texter. Men skrattade lite för mig själv när jag insåg att jag satt och reagerade på det som jag alltid brukar få kritik för. Det kanske finns hopp för min man använding som måste minskas.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0