Göteborgs inlägg

Nu kommer det lovade inlägget om vår Göteborgs resa.

Vi åkte iväg i lördags efter en lugn frukost. Var framme på eftermiddagen och resten av den dagen gick förstås åt bebisgos. Vilken snäll liten bebis och så söt. Man blir inte alls sugen, inte alls.............
José visade sig vara en riktigt bra bebissövare. Bra att veta inför framtiden. José brukar skoja om att när vi skaffar barn kommer jag få byta alla bajsblöjor eftersom han har ganska dåligt luktsinne. Men det fick jag motbevis på i helgen, han försa sig liksom. Bebisen satt i mitt knä och man såg hur hon tog i och sen hörde vi hur det bubblade i blöjan. José stoppar ner näsan och ja vi kunde konstatera att hans luktsinne visst funkar på bebisbajs. Nu kan han aldrig köra med det igen.

På söndagen blev det en stund på stan, men hann inte så långt eftersom vi var i en stor filmbutik och på panduro och sen var och åt på Jensens. Fick bara en liten stund inne på nordstan. Men hann in en sväng på Kapp Ahl där de hade alla BH för 99:- slutade med att jag kom ut med tre stycken. Kändes bra eftersom mina gamla börjar bli rätt slitna. Hade ju presentkort på 300kr sen julas med så det kostade mig inte en krona. Bra affär det där.


José sitter på Jensens med en mysig brasa i bakgrunden. Tyvärr ger inte bilden samma myskänsla som det var där.

Utanför nordstan var det demostration, för demokrati och sånt, vet dock inte vilket land som var på tapeten just här. De skrek inte sina rop på svenska precis.


Måndagen skulle vi åka till Biltema. Tryckte in det på gpsen och allt. Tyvärr var "hon" inte alltid jätte tydlig så vi lyckades hamna i fel filer och sen helt plötsligt säger sväng av från motorvägen NU. Då låg vi självklart inte alls i rätt fil. Men efter ett antal misstolkningar började vi efter en drygt timmes körning kanske så började vi förstå hur "hon" tänkte. Observera att det inte tog en timme till biltema utan vi åkte vidare därifrån sen. Men vi misstolkade "henne" 3-4 gånger innan vi verkligen kom till Biltema. Hittade också ett media markt i Göteborg och José var typ i himlen, nästan dubbelt så stort som Växjös kändes det som. Dock var inget billigare än i växjö så vi kom inte ut med någonting.

Middag blev det på IKEA. Kycklingfilé. Åt två personer för under 80:- plus dricka. Blev budgetvarianten mot jensens dagen innan.





Tisdagen: stack in tillbaka till stan för att kolla in mer på nordstan. Jag brukar alltid hittade kläder på cubus där och väskor på åhlens. Mycket riktigt på väg hem hade jag tre nya tröjor från cubus och en handväska med mig hem.

Onsdagen var det hemåtfärd.

Har haft ganska mycket i skolan nu sista veckan innan praktiken därav den dåliga uppdateringen.

Idag var sista seminariet innan  praktiken. Måste bara få berätta om dagens EGO-höjare. Efteråt sprang jag på min basgruppslärare och hon tittar på mig och säger, Ida jag skulle vilja prata med dig. Jag tänker oj vad nu. Har jag gjort nåt tok???
Inget tok här inte. Jag fick massa beröm. "Du är så duktig, du reflekterar och analyserar så bra. Det märks att du läser på och använder begreppen bra" (garanterar ingen exakthet i citatet)
Hon sa det flera gånger att jag var så duktig. Fick känslan av att jag är en av de bättre i basgruppen faktiskt då hon sa att alla inte tänker efter på samma sätt utan bara säger rakt ut typ. Tror aldrig jag fått så mycket beröm, inte utan att de sagt att jag är för tyst, som jag alltid fått höra. Ska erkänna att jag ibland känt att mig lite extra smart när jag sagt nåt men sen har man inte tänkt mer på det. Men att få höra den från läraren shit, fan jag är duktig med andra ord. Idag sa jag en riktigt smart grej faktiskt. Insåg senare att det var det hon ville få fram i slutet och som hon kanske inte tänkt att någon av oss studenter skulle säga eller reflektera över. Men jag gjorde det =) Duktiga lilla jag. Idag får jag vara lite ego, vanliga Ida återkomma kanske imorgon =)
Självförtroendet blev direkt inte sämre av berömmet. Dock lämnade jag ifrån mig en uppgift som inte alls kändes bra och genomarbetat, men hon inser väl att alla kan ha svackor.

Ursäkta mig för ett super långt inlägg men om ni tänker att jag skulle skrivit lite varje dag och inte gjort det så jämnar det nog ut sig =)

trevligt fredagskväll på er. Nu ska lillsyrran och jag bänka oss framför Let´s dance med varsin godispåse.


Kommentarer
Erika

Hahahahahaha "Åt två personer för under 80:- plus dricka.". Var du så hungrig att du åt upp två personer? ;) Billigt att äta två personer + dricka för 80 kronor må jag säga xD hahaha Ser sjukt mysigt ut på jensen bilden btw :-D

Ida

Oj då. hahahha vilken härlig felskrivning det blivit. hahahaha

2011-02-27 @ 18:59:34
mamma

2011-02-27 @ 19:56:58
mamma

rolig komentar hon hade erika

2011-02-27 @ 19:57:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0