Min födelsedag - 25 år

Igår var det min 25:e födelsedag. Skrämmande gammal jag börjar bli. Har funderat mycket kring om man kan kalla sig för ungdom när man fyllt 25??? Känner att jag inte är helt redo för att börja se mig själv som enbart vuxen och inte ungdom men vuxen. Dock tycker jag att pappa nog får sluta kalla sig för 25+ när folk frågar om hans ålder. Inte helt okej när hans äldsta dotter faktiskt är 25+, även om det just nu bara är 25+1dag.

Så till gårdagen. Varnar redan nu för att detta kan bli ett långt inlägg.

Dagen började med att Josés alarm ringde trots att han stängt av det (dumma telefon den gör alltid så). José hade ju tagit ledigt för att spendera dagen med mig, ganska gulligt tycker jag =)
Hade lite svårt att somna om efter att larmet låtit. José gick upp någon halvtimme senare för att dricka vatten/gå på toa eller nåt. Då ringer hans telefon och jag får en liten dålig känsla, eftersom det fortfarande är ganska tidigt på morgonen. Han gick iväg och pratade och sa saker som "Nu?" "Jag kommer ner på en gång". Efter samtalet berättade han att det Securitas (de patrullerar ju i området, och jag tror det är de som ansvariga för parkeringen hos oss) som ringde och berättade att det varit ett inbrottsförsök i bilen. Fan, tänkte jag, nu är hela min dag förstörd, varför just idag?

José sprang ner för att möta upp människan som ringt honom. När José sedan kom upp så hade han med sig ett stort paket. Det första jag tänkte var att de i alla fall inte hade lyckats sno mitt paket. Det var sekunden innan jag insåg att José hade spelat mig ett spratt för att kunna hämta paketet. Ni som läser kanske tycker  att det var ganska tydligt att det var ett spratt. Men ni var inte med där och då. José var super uppskakad för inbrottsförsöket. Jag har sett hur han hanterar en sådan situation (när hans föräldrar hade haft inbrott i huset) och han var precis likadan nu. Super stressad över situationen. Den mannen har nog valt fel yrke, skådespelare skulle nog passa bättre =)

Vad var det nu i det stora paketet då?



En alldeles egen symaskin. Nu kan jag äntligen lägga upp mina egna byxor. Måste dock erkänna att sykunskaperna har blivit väldigt ringrostiga så det får nog bli en hel del testande innan jag ger mig på nåt som jag är rädd om.


Förmiddagen blev sedan bara skönt slapp. Vi skulle ju ta en lång skön sovmorgon. Paketet var öppnat vid kl 7 och frukosten avklarad vid 8. Jag som trodde vi skulle sova minst till kl 9 =)

Eftermiddagen var det sedan dags för lunch ute med svärföräldrarna. Vi testade restaurangen vid Växjösjön, fyra krogar. Vi testade grill och steakhouse, så gott. Det blev entrecoté med sallad och färska pommes. Till det blev det lite vin för min och svärmors del. Killarna var ju chaffisar =) Efterrätt ska det vara också när det är 25-års lunch. De andra tre tog marängsviss medan jag tog chokladfonduent (stavas det så?eller hette det ens så?, var i alla fall en variant av väldigt kladdig kladdkaka) med färska jordgubbar, grädde och hallonsorbet. Så gott. Den bästa efterrätt jag någonsin ätit tror jag. Satt verkligen och njöt av varje bit. Mums.

Fick också en present eller egentligen flera av svärföräldrarna.



Underbart fina röda rosor.



40 rullar sytråd till maskinen =) Helt perfekt nu har jag något att börja med. Nu behöver jag bara lite tyg också. Fick också lite pengar. De kommer gå till min nya servis som jag börjat samla.

Min 25-års dag var en helt underbar dag som jag kommer minnas länge. Tack till alla som gjorde mig dag så underbar.

På lördag fortsätter firandet med stort kalas med min och Josés släkt. Ska bli spännande att se när släkterna möts. Har en hel del kvar att fixa tills dess. Det är mycket jobb med fest för drygt 30 personer. Tack mamma för att du hjälper mig, hade nog inte klarat av matbiten utan dig. Eller jag hade nog klarat det men antingen hade det blivit alldeles för mycket mat eller hade det inte alls räckt till alla. Tur man har en mamma i yrket.  Tack mamma för all hjälp!


Kommentarer
Tina - Minnas mamma

Vad kul att du läst bloggen så länge! Tack för att du gav dig till känna Ida :)

2011-12-07 @ 19:56:32
URL: http://hejtina.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0