Karl-Oskar dagarna

Denna helgen är det Karl-Oskar dagarna här i Växjö.

Igår var vi nere på stan med Josés föräldrar, hans syster och hennes barn. Blev att titta lite på barnkaruseller och sånt men sen självklart ett besök i den nya pysselbutiken som öppnade igår. Hade jag bara haft de ekonomiska möjligheterna så hade mycket mer fått följa med mig hem. Hittade en sak som jag länge funderat på till min cuttlebug (utstans maskinen jag köpte förra sommaren) men vill inte göra av med för mycket pengar. Har visserligen mer pengar än vanligt lite i alla fall eftersom jag jobbat i stället för levt på studiebidrag. Men vill spara en hel del till semestern i Kalmar och sen ska vi ju uppåt landet lite sen också.

Var nere på rixfm festivalen också sen senare på kvällen. Behöver jag säga att det började skrikas ganska rejält när Eric Saade äntrade scenen? En sak jag funderade på igår var hög musik och barn. Barn som är så små att de åker barnvagn borde väl i alla fall ha ett par hörselskydd på sig? Sen vet jag inte varför man envisas med att dra med barnvagnen i såna här stora folkmassor. Blev ju rätt jobbigt för alla andra också när de sen försöker ta sig ut ur folksamlingen.

Igår fick jag också min personliga kalender. Längtar till den börjar gälla. Min gamla ser jätte tråkig ut nu. Men bad om att den nya skulle börja gälla i september (men i verkligheten börjar den 22 augusti) eftersom det med leveranstid skulle bli missat för mycket eller ja jag var rädd för det. Men de levererade snabbare än vad som var sagt. Jag blir inte det minsta ledsen för detta =)

Kanske blir det en runda ner på stan senare, jag vet inte. Tar dagen som den kommer. Ikväll spelar ett känt Växjöband nere i stan. Får se om vi åker ner. Tror inte de började spela förrän 23.30. Så är vi pigga så kanske.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0