Slå till eller inte?

Kollade precis upp min kamera. Har hittat den billigast på dustin. Sen har jag studentrabatt där. Så frakfritt och några procent rabatt (har dock aldrig riktigt fattat hur många). Tryckte in min beställning för att ta reda på slutpriset. Kameran skulle kosta mindre än den svarta på mediamarkt. Så blir egentligen inte dyrare att köpa en lila. Sen får man ju visserligen köpa till ett minneskort.

Blir kanske att skicka in en beställning senare idag.

Men började fundera på det här med överföringen av bilder. Undrar om kameran är kompatibel med XP som jag har i min dator. Med min gamla kamera brukar jag alltid sätta minneskortet direkt i datorn. Men har SD-läsare då och det nya kortet kommer vara SDHC. Enligt vad jag lite snabbt läste på nätet så ska SDHC kortet inte fungera i en SD-läsare. Men hittade en kortläsare som ser ut som ett usb-minne som nog ska fungera, kostade bara 80kr när man köpte minneskort. Kanske borde satsa på en sån?? Men tänk om den funkar med sladden så är det ju en onödig kostnad. Hittar ingen info om kameran kräver nåt särskilt operativsystem. Suck. Får kanske rådfråga sambon när han kommer hem och se om han vet nåt om sånt. Eller får jag strunta i att köpa en minneskortsläsare och sen köpa en i butik här i Växjö om jag skulle behöva.

Försöker skriva ihop en seminarieuppgift nu med men jag motivationen är lika med noll. Sen är det typ bara tusen uppgifter kvar innan sommarlovet som faktiskt börjar om en månad. Fattar inte riktigt hur man ska hinna med allt. Detta har jag kvar:
  • Seminarieuppgift om miljödidaktik ca 3 sidor (ska helst vara klart idag men det vet jag inte om det går. Det enda som händer om jag missar är att jag förlorar chansen till VG men inget jag tänkte satsa på ändå)
  • Fördjupningsarbete i grupp på nästan 20 sidor
  • Läsa en avhandling och skriva om den (2 sidor) och sen läsa andras texter och bedömma dessa.
  • Nåt om dilemma som ska skrivas minst 300 ord om
  • Läsa en skönlitterär bok för barn/ungdomar om sex och samlevnad på minst 50 sidor och sedan skriva om den till ett seminarie
tror det var allt men är fasen inte säker. Och imorgon är det exakt en månad kvar tills jag går sista dagen i skolan. Tror ni jag kommer ha att göra.

Oj blev ett långt inlägg nu ska jag sluta och återgå till miljödidaktiken som jag inte är intresserad av alls.

trevlig fredag på er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0