Plugg-söndag

Efter en ledig dag igår så är det plugg som gäller idag. Började med att kolla över alla mina papper för att försöka få en uppfattning om vad som krävs av mig framöver.

Började sen titta på pappret som har med salstentan att göra. Då hade jag missat att vi skulle använda oss av ett elevhäfte i energi. Där ska typ all info vi behöver finnas med om jag förstod det hela rätt. Så jag tänkte att det är ju bara till skriva ut. Drygt 40sidor var det på. Är glad att vi har den nya skrivaren nu som skriver ut dubbelsidigt. Sparar man en hel del papper på när man skriver ut så här mycket. Är det bara 2-4 sidor ska jag erkänna att jag är dålig på att komma ihåg funktionen. Men nu skulle nästan 40 sidor ut så då känns det bra att bara typ 20 papper går åt. Men det tar sin lilla stund att skriva ut eftersom den skriver ut ena sidan och sen låter bläcket torka innan den kan skriva ut på andra sidan. Okej tar ju inte superlång tid men längre tid än att printa ut det ensidigt. Det känns i alla fall bra att det är ett elevhäfte vi ska läsa dvs språket kan inte vara superavancerat.

Satte mig och bloggade lite medan jag väntar på att skrivaren ska hinna skriva ut allt. Har gått ca tio min sen den började skriva ut och den har hunnit med ungefär 30 sidor. Ville sitta nära och kolla med så att jag gjort rätt med alla inställningar och får det som jag vill ha. Ser lovande ut än så länge i alla fall. Hoppas bara inte att allt svart bläck ska ta slut innan allt är ute.

Hoppas balkongen blir så där härligt uppvärmd snart så jag kan sitta där ute och läsa om energi, en del solenergi också passande nog.

Har ganska mycket i skolan nu. Har en seminarieuppgift som ska lämnas in skriftligt (har redan haft seminariet men uppgiften ska lämnas innan senast nästa vecka), en bok som ska läsas på ca 300 sidor som vi har seminarie om på onsdag och sen salstentan som är onsdagen efter påsk. Måste börja läsa materialet och svara på de hjälp frågor som vi fått.

Nä nu får jag börja läsa. Skrivaren är färdig och jag har fått ut allt jag ville ha. Tog ca 14 min att skriva ut ca 40 sidor dubbelsidigt. Är väl ändå ganska okej. Men tog 7 min innan den började skriva ut. Inte riktigt lika okej men det var ju ändå rätt många sidor, kanske tog tid att föra över vad vet jag.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0