Pengar

Idag ringde José hem från jobbet och frågade hur jag gick i skolan framöver. De behövde lite extra folk då de har mycket jobb just nu. Imorgon har jag tyvärr ett obligatorisk moment i skolan så då kunde jag inte men på fredag är det dags att dra ut till Gemla igen. Härligt med lite pengar, blir väl inte jätte summor men lite extra så kanske man kan unna sig nåt lite extra.

Idag har jag varit så extremt trött. Förstår inte helt varför. Ni vet känslan om man är super trött när man tvingar sig själv upp ur sängen. Man vill bara krypa tillbaka men måste upp. Sådär trött har jag varit precis hela dagen. Eller ja i alla fall fram till syrran ringde mig och tvingade mig att börja använda hjärncellerna ordentligt.

Jag funderar på när de egentligen stänger av värmen i lägenheterna. Alla element här är iskalla. Funderar på om det beror på att de anser att det är vår och har stängt av värmen (för de brukar de väl göra framåt sommaren). Eller om det blivit nåt fel när de fixade med elementen. Kallt är det i alla fall. Någon som vet hur tidigt de egentligen brukar stänga av värmen? Det har ju trots allt ganska nyss varit månadsskifte.

Nu längtar jag till vårvärmen. Vill sitta på balkongen och läsa alla mina böcker i den härliga värmen. Inte sitta inomhus med en tjockfilt som jag fått göra idag.

Funderar på om jag har nåt mer intressant att berätta men nja det verkar se dåligt ut med det.



Kommentarer
pappa

vad bra pengar går åt

2011-04-06 @ 20:23:02
Mormor

De stänger inte av så här tidigt,kanske det blev fel

om de fixat med elementen.det får ni kolla upp annars kan det bero på värmen från solen att tärmostaten stänger av,men frysa skall du inte behöva.

2011-04-07 @ 10:16:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0