Jobb

Ja idag blev det alltså lite jobb för min del. Upp tidigt och så men ja det var helt okej. Min "chef" (läs José) ville gå hem tidigt så blev drygt 7 timmars jobb. Håller just nu tummarna för att det kan bli lite mer jobb framöver. Jag har flörtat så mycket det går med "chefen" men ja han har ju inte ensam bestämmanderätt. Egentligen är han ju ingen chef men idag har jag arbetat under honom och hjälpt han i hans arbete vilket gör att jag kollar allt med honom. Det är oftast till honom jag också kommer när något måste lyftas med trucken. Jag har ju inget truckkort så får ju inte lyfta ner nåt själv. Jag har fått köra den klassiska handtrucken. Krävs inget körkort för den, hahahaha. Den är rolig att raca (stavas det så?) med också.

Ikväll väntar en slapp fredagskväll med talang och sedan vankas det Ida-film. Skulle sett den i söndagskväll men ja vi var ganska upptagna med att möblera om kontoret då.

Idag lyckades vi fånga glassbilen för första gången någonsin. Så passade på att köpa hem lite glass. Blev en blandpåse med bland annat hollywoodstrut. Hoppas verkligen att de är så goda som jag minns dem. Får nog bli en glass till efterrätt senare men är fortfarande ganska mätt efter middagen.

Ja det var väl det för idag. Hela helgen väntar plugg. Har en tjock bok att läsa till måndagens seminarie. Suck, vill inte. Jag vill ha sommarlov. Det kanske jag tjatat om tidigare??


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0