Det i stort sett färdiga resultatet

Idag var det dags för min heldag. Varit en händelserik idag. Började dagen på föreläsning. Mot slutet kom det in  två stycken som ville att vi skulle fylla i en enkät. Suck ännu en enkät tänkte jag. Men jag tyckte om fortsättningen när de presenterade enkäten. Alla som lämnade in en ifylld enkät fick två biobiljetter och två meny biljetter (till popcorn menyn på bion). Jag trodde på fullaste allvar att de skojade. Jag menar vi var väl i alla fall en hundra pers där i salen och ja biobiljetter och sånt är ju inte gratis. Har aldrig fått så mycket för besväret. Brukar ju bara bli på sin höjd ett tack liksom. Fast enkäten tog ca 15 min men ändå. Jag var väldigt förvånad. Så nu får man väl planera in ett biobesök.

Var praktisk övning efter föreläsningen. Kollade på hur man gör ström och energi och lite sånt. På en station skulle en student hoppa in i en frigolitlåda  och så skulle vi mäta förändringar i temperatur, luftfuktighet och koldioxidhalt under fem minuter. Gissa vem som fick hoppa in i lådan i min grupp. Jo självklart jag. Så jag har tillbringat fem minuter av dagen i en stor frigolitlåda. Tillstängd förstås för att få några resultat. Tur man inte har cellskräck.

På eftermiddagen var det exkursion. Var ute i skogen i tre timmar. Gick en hel del. Men var rätt skönt att komma ut. Visste inte att det låg en sån fin skog så nära campus. Men det känns lite i kroppen nu. Sen är man ju allmänt trött för att det varit en lång dag. Sen avslutade vi sista 30-40 min med regn. Mindre kul.

Så nu till det ni alla väntat på (eller ja kanske). Vårt nya kontor i bilder. Men ni får tänka bort mattan på golvet för den ska bort. Har den bara nu för att inte göra så hemska märken i golvmattan med våra kontorsstolar.


Från ingången sett. Som ni kanske ser så har vi tagit bort dörren för att få mer plats.



Till vänster. Här står våra bokhyllor, min gaderob med pysselsaker och en av bennopelarna.



Vårt skrivbord, sett från fönstret.



Skrivbordet, sett från dörren. I bakgrunden ser ni också de andra två bennopelarna med cd-skivor.


Närbild på de nya gardinerna. Precis efter att jag tagit fotot plockade José fram en fönsterlampa och hängde i fönstret. De som vi hade i vardagsrummet förut.

Finns väl lite småplock fortfarande kvar. Sen ska mattan bort som sagt men vill skydda golvet. Funderar på att införskaffa sådana där plastskydd man kan köpa på IKEA för att skydda golvet från kontorsstolar.

Nu tänker jag fortsätta kvällen med slapp.


Kommentarer
Mormor

Vad snyggt och praktiskt det blev.

2011-04-05 @ 22:09:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0