5-årsdagen

Blommorna var förstås från José. Men shit vilket pokerface han hade. Jag trodde verkligen på honom när han sa att de absolut inte var han. Letade ändå tecken när jag berättade om samtalet om blomleveransen. Då han inte visste vad jag skulle säga, då borde det ju synts lite men nopp inte det minsta. Jag blev grundlurad kan man väl säga.



Visst var de fina? Leverade av en jätte trevlig taxichafför också.

Det blev lite grillning idag också men inte som vi tänkt från början. Men gott var det i alla fall.



Igår när vi handlade på Maxi så sålde de färska jordgubbar som stod framme och bara läskade. Jag blev supersugen. José kom då fram och började prata om jordgubbstårta som mamma gjort någon gång. Eftersom vi faktiskt hade nåt att fira idag så köpte vi jordgubbarna och idag fixade jag ihop en jordgubbstårta. Jordgubbarna var väldigt goda faktiskt trots att de inte var svenska. Har för mig att någon sagt att jordgubbar kan vara ganska smaklösa från andra länder. Brukar därför bara köpa svenska. Det är ju faktiskt en del av grejen med att bara köpa under den svenska säsongen. Men ja idag blev det ett undantag.

Sen visade det sig att José hade mer paket till mig. Kan väl säga så här, korten ovan är de sista ni får se med min gamla 6 megapixel kamera. Numera finns det en fin svart 16 megapixel kamera i vårt hem. Han hade sprungit runt på hela stan men det fanns inga lila. Men den svarta var superfin också. Så idag har den laddat. Nu är det lite skumt ute. Men imorgon ska det ut och fotas lite.



En testbild från balkongen. Den här bilden är tagen i lätt motljus (solnedgång). Någon som ser det??? Jag blev väldigt överraskad över hur bra bilden blev. Allt bara med standardinställningar. Kanske blir ännu bättre när jag lärt mig att inte köra allt på AUTO.

Trevlig valborg på er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0