Torsdag

Slutet på veckan närmar sig. Men helgen får väl bestå av en del pluggande eftersom jag inte pluggat särskilt hårt under veckan. Lusten har varit lika med noll. Min hjärna har fortfarande sommarlov, inte så bra hur får man in hjärnan på plugg igen?

Just nu har jag letat efter info om återvinning. Ska ha ett grupparbete om återvinning/källsortering. Arbetet kommer delas upp lite eftersom vi bor ganska långt ifrån varandra. Jag har valt att fokusera på källsortering, vad källsorteras, hur mycket av allt som produceras återvinns och till vad. Så just nu letar jag lite sjyst information. VIll gärna ha fram lite statistik, gärna hyfsat lokal. Får väl leta runt på Växjös kommuns hemsida eller nåt. Men har lärt mig en hel del redan. Bland annat att man inte ska kasta dricksglas i glasåtervinningen, har vi alltid gjort. tror man att man är duktig och så gör man jätte fel.

Har också en individuell uppgift som handlar om att skriva om ett annat lands styre/demokrati i Europa. Jag har valt Finland. Den enda anledningen till det var väl egentligen att jag gissade att om jag hittade riksdagens hemsida så kunde den finnas på svenska eftersom man pratar både svenska och finska i finland. Man får ju inte vara dum, sen vet jag ingenting om finland förutom att de har en kvinnlig president, om hon inte avgått förstås, det vet jag ju inte, så bra koll har jag.

Tänkte lägga upp lite scrapbookingbilder. Har för första gången använt mig av en skiss. Säg gärna vad ni tycker.




Ja Annie nu har jag äntligen scrappat den här bilden. Vad tycks? Denna är också efter en skiss.



Den här är gjord helt efter eget huvud.


Lite kortmakare är jag ibland också när tillfälle ges dvs någon måste fylla år. Gör inte kort och lägger på lager liksom.

Nu ska jag dra mig iväg och fika med sjuklingen här hemma. Det vankas wienerbröd, vill skämma bort honom lite när han är dålig min kära sambo (för då skämmer han förhoppningsvis bort mig lite också när jag blir sjuk *ler*)
Bibelns gyllende regeln liksom (tror det är den i alla fall): "Behandla andra som du själv vill bli behandlad". Jag vill bli lite bortskämd när jag är sjuk så då skämmer jag bort andra när de är sjuka =)


Kommentarer
Bagaren

Bilden på mig var den snyggaste tycker jag.Men dom andra var också fina.Jag har inte scrappbookat på evigheter,känns det som.

2010-09-09 @ 20:37:54
Anonym

Vad fina saker du gör Ida. Jag har inte kommit till det steget än. Jag håller bara på att klistra in lite i mitt fotoalbum.

2010-09-12 @ 21:57:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0