Tisdag

Inatt var ingen kul natt. Låg och läste en stund (i min braiga serie) och släkte lampan vid elva någon gång men somnade inte förrän ett, men då halvslumrade jag nog mest och vaknade titt som tätt. Klockan tre var sista gången jag tittade på klockan så efter det måste jag sovit i ett svep. Sen ringde ju Josés klocka vid sex. Steg upp och la mig i soffan och myste framför tvn och halvslumrade lite. Det var vad jag behövde efter att sovit lite för lite.

I gårdagens inlägg skrev jag ju om att jag sett om valet på nyhetsmorgon. Gjorde detta även idag och idag var det piratpartiets tur. Eftersom jag var ganska trött så slöt jag ögonen och bara lyssnade. Hörde väl egentligen bara en fråga, eller ja en bara en fråga som jag la på minnet. Partiledaren fick en fråga om arbetslöshet och jobb någonting. Svaret blev massa om FRA-lagen och intigritet. Jaha tänkte jag, hörde jag så fel??? Jag måste vara mer borta än jag trodde. Men sen upprepade programledaren frågan om jobben på ett sätt så jag förstod att jag hört rätt det hade bara blivit ett väldigt konstigt svar. Jag vet inte riktigt varför man drar upp FRA-lagen när man ska diskutera jobben. Avslutningen på frågan blev nåt i stil med att det fanns mycket jobb inom internetbutiker eller nåt sånt. Jag blev fruktansvärt förvirrad. Efter utfrågningen har de en "expert" kommentator som kommenterar utfrågningen. Han sa nåt om att piratpartiet är ganska tydliga med att de har en huvudfråga och övriga frågor röstar de som alla andra eller nåt sånt om jag förstod rätt. I alla fall i europaparlamentet.

Jag är inte intresserad av att rösta på ett parti som inte har åsikter inom alla områderna. Jag tror nog att det är bättre att rösta på något av de större partierna som redan idag har minst 4% och är med i riksdagen.

Imorgon ska feministiskt intitativ komma. får se om jag hinner se det innan jag sticker till skolan imorgon för imorgon är det förmiddagspass som gäller. Ska då också bli av med lite böcker, de pengarna går jämt upp med cuttlebug alfabetet jag köpt. Får lite bättre samvete då.

nu dog visst tvn. Varenda kanal är utslagen. Ser det som en hint för mig att börja göra mig i ordning, ska försöka cykla härifrån om en timme eller nåt eftersom jag ska luncha med en kompis. Men hoppas posten hinner komma innan jag åker, för jag väntar på en bok som ska komma idag. Fick tag i den begagnad på blocket så tjänade ca 100 kr. Hade blivit ännu billigare men fick ju lägga till frakt på boken med.

kram på er alla och njut av vädret för här i Växjö skiner solen i alla fall, för en gångs skull =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0