Plugg

Sitter här och pluggar. Måste erkänna att jag börjar bli lagom trött på Finlands regering, lagar och sånt. Har också fått bestämma mig för att dumpa en av de böckerna som stod mest i. Insåg att det inte stämde så mycket jämfört med det jag hittat på hemsidor från Finlands regering och liknande. Tittade sedan till när boken egentligen var tryckt, svaret blev 1970. Okej kanske inte världens mest nyaste bok. I Finland kom en ny grundlag år 2000 vilket har ändrat maktfördelning och lite sånt. Har insett att jag bara har en bok som är skriven efter detta. Så nu försöker jag hitta bra fakta på nätet som kan bekräfta om det som står i de andra böcker fortfarande gäller.

Igår var familjen här. Var en sväng på nya delen av samarkand. Jag letar ju efter en vinter jacka. Under hela dagen igår såg jag väl en jacka som jag kunde tänka mig, men den kostade ju 2000kr.  Vart köper man en vinterjacka med studentvänliga priser och som inte skriker "tant" lång väg???

Det visade sig också igår att Annie ville ha lite saker förutom till scrapbooking. Färg. Jag har ju massa färg som jag använde förut men som nu mest samlat damm så hon fick med sig alltihop. Bättre att sakerna kommer till användning innan de fullständigt torkar. Plus att jag har ju nu en låda mindre i klädkammaren.

Innan jag avslutar inlägget för att fortsätta skriva om Finland vill jag bjuda på en ny favoritlåt. Var tvungen att ha lite musik i bakgrunden när jag pluggar och när jag lyssnat på en låt kom denna låten upp som förslag i kanten.



Jag älskar den biten när han friar. Jag vill också bli friad till så där romantiskt och utan att ha en aning om vad som är på gång. Ja, på den biten är jag väl lite gammaldags. Jag vill bli friad till. Får väl se om framtiden gör min önskan till viljes.

Nu dags för Finland igen efter i alla fall en lite paus. trevlig söndag på er.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0