Onsdag

Tårtan igår var jätte god. Jag blev nästan lite förvånad över hur god den var. En av mina första kommentarer var: "Den smakar precis så som tårta ska smaka". Super gott, eftersom formen var lite större än vad som är lämpligt för två personer så finns det lite kvar till idag. Eller lite kvar kanske att ta i, lite mer än halva tårtan och då tog vi ändå lite större bitar igår för att vi ska slippa slänga nåt. Så nästa gång jag gör tårta får vi nog bjuda in någon/några. Men detta var ju mest ett test. Ska byta ut grädden med. Måste vara bäst med riktig vispgrädde. Ska se till att ha lite extra också. Eftersom jag la ett lager med hallon blandat med grädde så räckte inte grädden till kanten på tårtan sen.

Nu på förmiddagen har jag suttit och skrivit på mitt återvinningsarbete. Är typ klar med grunden. Har skrivit ner mycket från olika källor så nu tänkte jag skriva ut allt (jag gör alltid det för jag tycker det är lättare att läsa på papper än datorn, man ser helheten mer eller jag tycker det i alla fall) för att jämföra vart det är ungefär samma fakta och ta reda på vad som verkligen borde stå. Jag har skrivit alldeles för mycket, har bara några sidor kvar till maxgränsen på hela arbetet och då är det två till i gruppen.

Får nog bli lite om Finlands styre senare också. Blir kanske inte så mycket gjort torsdag och fredag eftersom det är typ heldagar båda dagarna, 9-15.

Är det bara jag som är sjukt förvirrad inför valet. Fyra dagar kvar och jag har typ ingen aning vad jag ska rösta på. Diskuterade med José lite igår. Han vet någorlunda vad han ska rösta på, men han är ju äldre och borde väl ha mer kunskap och vara lite mer klok än jag. Kollade på nån typ av valdebatt som fyran hade igår. Igår var det alliansen och idag är det de rödgröna. Ska nog försöka se alla de programmen och se om jag blir klokare.
Vet i alla fall några jag inte ska rösta på, sverigedemokraterna och piratpartiet. Hmm.... får fundera vidare.

Väntar på posten. Klockan är över halv ett och posten är inte här. Senast tolv brukar den vara här, men vanligtvis runt elva. Hade det inte varit onsdag skulle jag gissat att jag missat den. Men idag ska jag få en Se & hör. Tänkte ta mig en sen elvafika ihop med tidningen och se vad som hänt i kändisvärlden. Men det verkar ju inte bli något med det. Började nästan tvivla ett tag att jag hade rätt veckodag.

Tänkte avsluta inlägget med en låt. Jag har letat jätte länge efter denna låten men kunde inte komma ihåg vad den hette, men med hjälp syrran så löste det sig. Tack igen Erika. Lyssna och njut.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0