Lördag och chiles nationaldag

Det lördag och regnet öser ner utan för rutan. Men vad man räkna med när man bosatt sig i Sveriges regnigaste stad.
Vi ska åka bort till svärföräldrarna lite senare. Det är ju Chiles nationaldag idag så det ska firas med lite empanadas och kanske nåt mer, vad vet jag.

Igår  kväll var jag lite politisk igen. SÅg delar av valdebatten på SVT. Vad mycket bättre den var än den på TV4. Båda blocken var på båda ställena men på TV4 pratade de i mun och skrek på varandra hela tiden. Gick knappt att uppfatta något, enligt mig i alla fall. På SVT var det mer ordning och reda och alla fick prata om sin del, ordet delades ut av programledarna på ett helt annat sätt. Jag blev i alla fall mer övertygad om att jag valt rätt block, men vet fortfarande inte vilket parti.
Gjorde två såna där valtest igår. Vet inte hur mycket om man ska lita på dom? Enligt dessa är både jag och José starkt för Feministiskt intiativ, jag vet inte ens vad de står för. Även om jag skulle rösta på dom så känns det ganska meningslöst eftersom de inte kommer komma in i riksdagen då är min röst bortkastad.
Sen ska man ju rösta i landstingsvalet och kommunalvalet också. Nu har jag typ lyckats bestämma mig i riksdagsvalet sen är det två val till. Har inte orkat sätta mig in i vad de olika partierna jobbar för på det lokala planet. Är det 4% spärr i kommunalval och landstingsval också? Någon som vet??Det kanske man borde ha koll på? Men ska på kommunfullmäktige möte på tisdag (studiebesök) då kanske man lär sig något nytt, fast det blir ju efter valet.

Usch med regnet utanför blir jag sugen på att krypa ner under en filt och läsa min serie eller kanske scrapbooka lite. Längtar till nästa lördag då Annie , mamma och pappa kommer. Längtar efter att få visa Annie alla mina nya saker, särskilt cuttlebugen. Så Annie om du vill ha lite bokstäver (eller nåt annat, har dock inte så mycket att välja på) utstansade i nåt särskilt papper så ta med dig det så stansar vi ut massa =)

Trevligt helg på er.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0