Funderingar kring en elvisp

Jag känner mig fortfarande inte så bra. Imorse vaknade jag med värre halsont än någon annan dag. Med tanke på att jag hade huvudvärk igår kväll och José haft väldans huvudvärk hela veckan så trodde jag att loppet var kört riktigt ordentligt för mig nu. Men peppar peppar, jag har inte blivit värre och halsen gör inte så ont som den gjorde imorse. Kanske har allt halstablett knaprandet gjort någon nytta.

För ett tag sen insåg jag eller ja jag har funderat på det tidigare. Jag har aldrig gjort en egen tårta, helt på egen hand. Jag vet med tanke på att jag bakar en del så borde detta kanske kommit förbi mig tidigare men vi har inte firat några födelsedagar med tårta sen jag blev sambo.
Jag blev alltså sugen på att göra en tårta. Men jag tycker inte man kan göra tårta bara för att. Nä det måste finnas en anledning. Idag finns det ju faktiskt det (hoppas ni har koll på vad). Så just nu står min första tårtbotten i ugnen. Men formen var mindre än receptet krävde så vågade inte hälla i alla smet, hoppas bara inte jag hällde i för lite/för mycket. Den som lever får se.

Tillbaka till rubriken. Jag funderade på om man skulle köpa sig en ny elvisp. Vi har bara en visp till våran. Detta har inte stört mig alls innan, tar lite längre tid men inget som stört mig, förrän idag. Vispa 4 ägg och 2 dl socker poröst tog ju en evighet, jag började tvivla på att det skulle gå överhuvudtaget. Så kanske skulle man köpa en ny?
Men samtidigt så har jag massa andra produkter som kan ersätta elvispen. Jag kan skaka grädde med tupperwares shake och vispa kan jag ju göra med köksmaskinen som har en ballonvisp. Kanske är lite onödigt, men till potatismoset tycker jag det verkar jobbigt att dra fram maskinen.
Insåg också när jag skulle vispa att jag inte använt elvispen på så länge att jag verkligen fick fundera vart den stod (till saken hör också att den bytt plats ett antal ggr). Om jag nu inte använder den så ofta utan använder andra grejer så att jag knappt vet vart den finns. Är det verkligen värt att köpa en ny då?
Kanske ska skrivas på önskelistan? Men finns så mycket andra bra grejer som redan står på den. En elvisp ska förresten inte stå på MIN önskelista. Den får stå på Josés och min gemensamma (om vi nu har någon). Det är ju en gemensam grej som vi båda använder, ja för jag har en sambo som är minst lika mycket i köket som jag.

Blev mycket elvisp där. Men händer inte så mycket annat spännande i livet när man sitter hemma och är sjuk och pluggar. Är så glad just nu att plugga är så stillasittande som det är eftersom jag nästan blir genomsvett av att diska/tvätta eller gå upp för alla våra trappor.
Har tagit det väldigt lugnt de senaste dagarna både rörelsemässigt och pluggmässigt. Är förvånad över att jag fått så mycket gjort på pluggsidan som jag faktikst har. Är mer än halvvägs på min del av grupparbetet. Hoppas ha grunden helt klar till på torsdag då jag träffar gruppmedlemmarna igen. till helgen får det bli det enskilda.

Nu ska jag återgå till återvinning. Förresten hur många visste att man INTE får lägga dricksglas av glas i glasåtervinningen? Jag lär mig massa nytt på det här arbetet. Bra saker även för privatlivet. Nu står pappersförpackningar på tur, vad för nytt finns där att lära månntro?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0