XP eller Vista

Idag är det söndag. José har mycket på jobbet och behövde åka in och jobba idag. Jag har faktiskt också varit lite duktig. Jag har dammsugit hela lägenheten. Hittade en rejäl dammhög bakom dörren i klädkammaren. Ska erkänna att jag inte tittar där jätte ofta. Men nu är det riktigt fint...ett tag...........

Julklapparna börjar lösa sig också. Egentligen är det väl bara min kära sambo som jag inte har någon bra idé till. Han ni något bra tips? Lämna en kommentar, kommer dock inte godkänna den så han kan läsa det.

Nu hoppas jag att mina kloka bloggläsare ska kunna hjälpa mig med en sak. Har lite problem med min dator. Den har blivit väldigt seg och lever bokstavligt sitt egna liv ibland.
Grejen är att min dator köpte jag med vista. Men jag valde att byta till XP eftersom José kan mer om XP så jag kan få bättre hjälp när nåt krånglar och jag kan XP bättre. Men nu när det börjar bli mer och mer problem med datorn så har jag börjat fundera på att ominstallera operativsystemet för att helt enkelt börja om på nytt. Funderar lite på att ominstallera till vista.

Saken är också den att när vi bytte till XP så var det jätte svårt att få tag i drivrutinerna till alla grejer i datorn. Tror att det också har påverkat att alla drivruitnerna kanske inte är de rätta för ibland får jag upp massa felmeddelande.

Dags att komma till frågan kanske? Ni som har vista vad tycker ni om det? Är det något som vet om XP-datorer och vista-datorer kan prata med varandra. Rättare sagt jag skriver alltid ut trådlöst via Josés dator (som har XP) som är kopplad till skrivaren. Kommer jag att kunna hitta Josés dator trådlöst och skriva ut?
Eftersom jag inte riktigt vet vilka som läser mig blogg så finns det kanske någon bra datakunnig därute??


Kommentarer
Erika

Datakunnig...skulle inte tro det, men tänkte ge de ett försök ändå. Tycker att Vista är helt okej och ser inget hinder till att du skulle ångra dig när du väl bytt. De e bara i början som de känns lite wierd, men de går över med åren. Ingen aning om de kan snacka med varandra, men de tror jag. tror dock inte att de kan gå ut och ta en fika och snacka med varandra, men man får ju inte vara så kräsen. Present till josé... ? Vet inte vad prislappen ligger på, men kanske... nått coolt till bilen, tvn/ datorn?.. snygga kläder?

2010-11-21 @ 17:20:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0