Torsdag

Så nu är det bestämt. Jag tar tåget ensam till Kalmar på lördag. José är sjuk. Jag som hade tänkt köpa en gaderob på IKEA, om den känns lika bra i verkligheten som på bild dvs. Men känns inte så aktuellt att köpa en gaderob och ta med på tåget, inte riktigt faktiskt. Lite surt men vi kommer ju tillbaka till nyår eller får det väl bli en sväng till Älmhult helt enkelt.

Vet ni vad det mest effektiva sättet är att få en riktigt tråkig text läst? Jag löste mysteriet idag. Satt i soffan ihop med José och började läsa. Sen somnade José och där satt jag. Visste att som han låg i soffan skulle jag garanterat väcka honom om jag gick därifrån. TVn var inte på så det enda jag kunde göra var att läsa min tråkiga text. Vill ju ogärna väcka någon som inte sovit ordentligt de senaste nätterna på grund av förkylningen. Men fick massor med sidor lästa i alla fall. Så tack José för att du somnade, eller nåt. Just nu hör jag lätta snarkningar från sovrummet så jag tror att någon verkligen försöker ta igen förlorad sömn just nu. (sen är väl jag inte så trevligt social när jag bara sitter och skriver på mitt arbete).

Var på KappAhl idag. De hade medlemsdagar så var 25 % rabatt på hela köpet. Hade också fått en värdecheck på 50 kr. Blev tre par trosor, blev riktigt billigt. 89 kr. Det måste väl ändå anses vara ett sjyst pris.

Hmm har jag nåt mer spännande att berätta. Jo, imorgon är sista geografi momentet. Sen börjar religionen på torsdag. Ska bli spännade att se hur det ska gå. Var ju fullständig katatrof sist men nu ska det vara en annan lärare så kanske kan vi bli positivt överraskade.

Ha en trevlig kväll på er nu. Jag ska återgå till inbördeskriget i Sudan. Lagom spännande.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0