Torsdag

Idag är det redan torsdag. Har en "ledig" dag. SKa ägna dagen åt att läsa om islam till föreläsningen imorgon. Känner mig inte helt motiverad idag men några sidor får jag väl avverka så man är lite förberedd inför stundande hemtenta.

Ringde hem till päronen igår för att se att de inte flutit bort pga översvämningarna. Men de verkar bo i rätt del av Kalmar kommun. Men vatten verkar det vara gott om. SJälv har jag en decimeter snö på fönsterblecket.


Så här ser det ut på vår balkong. Observera snön som hänger ut från taket. Trodde inte det hade blivit så mycket på två dar.

Imorse vaknade jag vid fyra av att de skottade ute på gården här. JAg blev inte jätte glad. Fast jag ska väl inte klaga jag, fick ju ligga kvar i min varma säng. De vill väl skotta innan alla ska åka till jobbet senare. Men jag ville bara sova, inte lyssna på en maskin som skrapade i marken. Somnade precis om till Josés klocka ringde. Kunde inte somna om efter det, även om jag nog hade behövt sova någon timme till för att vara helt i fas.

Nä nu är det dags att läsa om islam på engelska. Är jag sugen?? Skulle inte påstå det, men ibland måste man även göra jobbiga saker.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0