Måndag

Idag har jag varit två timmar i skolan. Kristendomen stod på schemat.
HAr två föreläsningar till denna veckan, tror det är islam och judendom som står på schemat. Vilket borde vara ganska troligt eftersom som vi åker till Malmö nästa vecka och ska på studiebesök i en synagoga och en moské. Jag tycker faktiskt det ska blir väldigt spännande. Jag menar den typen av lokal har jag aldrig varit i.

Sen att jag sticker några dagar tidigare och får ett par dar med syrran gör ju inte saken sämre. Längtar till lördag då jag åker ner. Vet dock inte riktigt vad jag ska hitta på måndagen. Syrran är på praktik hela dagen. sen på tisdagen är det studiebesöken som gäller. Slog mig förut att jag skulle kunna ta bussen till panduro outleten. Men det lär väl bara sluta med att jag köper lite mer än tänkt. Men nåt måste jag ju roa mig med. Något förslag??

Har kollat lite på extraknäck på arbetsförmedlingens hemsida. Finns en del spännande måste jag erkänna. Eller vad sägs om slusspersonal till radioprogrammet ring så spelar vi.
Eller arbeta på en förskola till islamiska skolan. Verkade inte vara tvång att vara muslim och de välkomnade alla barn svenska eller arbaber,  ja alla. Hade varit spännnade att se nåt helt annat.
Men kan känna att de flesta extraknäcken kräver att man arbetar ganska mycket. Jag vill kunna arbeta när det är lugnare perioder i skolan. Men en sak jag inte fattar är när man går in på en sida för jobb för studenter och det står att det krävs att man kan jobba heltid. Förklara för mig då när man ska hinna på föreläsningar och plugga till tentor?

Kan bjuda på en låt som jag gillar skarpt och som Josés spelat i bakgrunden ett antal gånger ikväll.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0