Måndag igen

Asså när jag är iväg om dagarna så kommer jag ofta på mig själv med att fundera ut bra blogginlägg. Bra diskussioner, sånt som jag stör mig på eller sånt som jag blir glad över att se. Problemet är bara att när jag kommer hem så har jag ju glömt allt det där braiga.

Men en sak som jag stört mig på länge och som jag faktiskt nu kommer ihåg är ett bussproblem. Nåt som stör mig nåt fruktansvärt är personer som sitter själva på ett två-säte i bussen och sitter ytterst. Den grejen i sig är ju inget att störa sig på, folk är ju trots allt olika och vill väl sitta olika. Men när bussen är överfull och folk står kan man inte flytta in till fönstret då för att lättare ge plats åt andra personer? Visst personerna som står kan ju fråga men genom att sitta så tycker jag man sänder ut signaler om att man absolut inte vill ha någon bredvid sig. Lite egoistiskt tycker jag allt. Ofta när det är mycket folk ser man inte heller att det är en tom plats intill fönstret om man inte står precis bredvid.

Nu till en annan sak som stör mig är vår tygsoffa. Vi dammsuger av den och sköter om den så gott vi kan. Men kände för ett tag sen (eller ja ganska länge sen) att det vore sjyst att kunna tvätta av klädseln ordentligt. Döm om min förvåning när jag kollar tvättråden och det står tvätta ej med vatten. Tycker ju att det åtminstone skulle kunna vara handtvätt, det kan ju hända att man spiller något och vill ha det ordentligt rent (tänk om vi skulle haft barn. då hade man nog velat tvätta klädseln ett par gånger). Så nu vänder jag mig till er kloka människor därute. Kan jag på något sätt tvätta min soffa, vågar jag handtvätta den? Vad är det värsta som kan hända? Hur kan tyg vara minus vatten????
Ja jag vet att man väl egentligen borde lämna den till kemtvätten, men tror inte de har studentpriser där precis och det är ju ett par kuddar att tvätta. Hade en kompis som tvättade en soffklädsel på finprogram i tvättmaskinen och det gick bra, men vet inte om den klädseln var minus vatten.

Kanske skulle säga nåt kort om min dag också. Har varit i skolan idag, heldag, 9-15. Hade en föreläsning om hur man kan söka på internet och en hel drös med bra sidor som man får tillgång via skolan. Varför hade vi inte den genomgången när vi började plugga förra hösten??? Fanns hur många bra länkar och databasar som helst som vi kan använda oss av, vi måste bara logga in vi skolbibblans hemsida.

Första föreläsningen idag handlade om genmodifierad mat och man fick lite kunskap om hur genmodifierad mat kan rädda människor, främst barn i andra länder som inte har det så förspänt som vi i Sverige. Men själv hoppar jag nog gärna GMO-mat om jag kan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0