Gaderobsstädning

Sen senaste inlägget har jag faktiskt varit lite duktig. Har länge konstaterat att jag har alldeles för många tjocktröjor som hänger i gaderoben. Stången man hänger på såg inte allt för glad ut heller :S Har i alla fall konstaterat att jag har mindre underdelar än överdelar. Byxor, kjolor och klänningar har innan hängt i klädkammaren så nu bytte jag bara plats på över- och underdelar. Blev faktiskt riktigt bra.
Passade också på att rensa lite. Hittade ett par jeans som jag inte använder längre som var ganska slitna. Inte särskilt troligt att jag tar på mig dom igen, nä ner i en soppåse, slängde ner lite annat också som jag typ inte använt på över ett år. Men hittade lite som jag inte använt på länge men som jag nog kommer göra någon gång (intalar mig det i alla fall) så det fick åka ner i en kasse för att sedan tas ner i förrådet.

Gaderobsstädning visade sig vara bra mot huvudvärk. Äntligen släppte den. Visst det hade nog mer med värktabletten än gaderobsstädningen att göra att huvudet blev sitt vanliga jag. Men idag tog den tid på sig att börja verka.

Nä dags att fixa tågbiljett till imorgon. Blev lite sugen på att rensa lite i hutsen här på kontoret med. Får se hur det blir med den saken. Skulle ju behöva packa lite också. Visserligen ska man väl inte ha med sig så mycket för en natt men ändå. Vore kanske smart också att få med sig en födelsedagspresent också, annars vet jag en liten (eller ja ganska stor) tjej som nog blir lite putt.

Jag ska ju också få med mig en födelsedagspresent hem. Blir så mycket innan jul ändå så familjen firar mig lite (eller ja ganska mycket) tidigare. Måste erkänna att jag är lite nyfiken. Mamma sa vid ett tillfälle visserligen för ganska länge sen, att hon visste precis vad hon skulle köpa till mig. Det fick mig att börja fundera på vad jag behövde, eller hade jag sagt nåt? Man kan väl få vara lite nyfiken även om man blivit vuxen?? Jag erkänner att jag tycker det är spännande med paket. Tror de flesta tycker det men inte vågar erkänna det. Men jag ERKÄNNER!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0