Är lätt irriterad

Just nu är jag lätt på krigsstigen. Ja, inte så att jag slänger saker eller skriker massa. Så illa är det inte. Men om jag hade haft nästa delkursansvariga framför mig hade nog rösten höjts en aning och något mindre fint ord hade nog lämnat min mun.

I torsdags fick jag via en klasskompis veta att vår gamla litteraturlista för nästa kurs stämmer (man vågar inte tro nåt sånt innnan man fått säkert besked eftersom litteraturlistan ändras en hel del hela tiden :S ) Tro inte att vi fått infon från läraren.

Satte mig sen på kvällen och skulle leta fram böckerna. Eftersom ryktet säger att det vankas salstenta i denna delkursen så vill jag ha egna böcker så jag kan kladda lite och inte behöver lämna tillbaka dom, i värsta fall innan tentan är gjord. Så jag började "glatt" leta runt. En bok hade jag faktiskt sen senaste religionskursen, så där sparades några slantar. Hittar två av de tre resterande böckerna på bokus. Började sen febrilt leta efter sista boken. Men den går fasen inte att hitta.
Har letat på alla de vanliga sidorna (typ bokus och co), biblioteken, blocket och liknande, men icke. Likadant var det förra gången vi hade religion, då skulle vi ha en bok som inte trycktes eller såldes längre. Hur fasen tänker lärarna då???

Funderar starkt på att maila ett lagom argt mail till läraren. Kanske ska nämnas också att vi fortfarande inte har fått schemat (vilket vi har rätt till 4 veckor innan kursen om jag inte har fel) för religion som börjar om en vecka eller ja enligt schemat som några hittat på nätet så har vi inga föreläsningar alls första veckan. Inget kursintro ingenting. Lite svårt att börja läsa inför nya kursen när vi inte ens haft kursintro och vet vad ska hända under kursen och vad som ska läsas.

Får bara hoppas att om det nu är salstenta att den tentan är bättre än förra tentan i religion. Den handlade ingenting om det som vi gått igenom på föreläsningarna. Så de kunde man hoppat helt. Inte hade det med kurslitteraturen att göra heller. Håller tummarna för att denna religion blir bättre men tyvärr har den ju inte börjat så bra.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0