VG+fika+vattenläcka+troligtvis väldigt glad sambo=min måndag

Fick äntligen mitt efterlängtade betyg på historiedidaktik tentan igår, fast jag såg inte mailet förrän idag. Ni som pratade med mig när jag skrev den vet hur jobbig jag tyckte den var. Trodde verkligen att jag skulle få komplettera, för jag ordbajsade som bara den och ibland tror jag att inte riktigt förståd vad jag skrev. Men Uppenbarligen lyckades jag ganska bra. VG var resultatet som läraren skickade ut till mig. Okej jag hoppades på att bli godkänd eftersom jag faktikst klarat alla tentor hitills, men väl godkänd. Jag höll på att trill av stolen. SLängde mig på luren för att berätta för José om det bra resultatet. HAn blev dock nog lite besviken när jag ringde. Han har beställt en ny dator eller rättare sagt jag har beställt eftersom jag hade rabatt. Den skulle troligtvis komma idag och jag hade lovat att ringa så fort jag fått besked.  SÅ han kanske blev lite besviken när han inte fick det beskedet som han önskade även om han var glad för min skull. Men för kanske en kvart sen fick jag ringa honom igen och ge honom det besked som han önskade. SÅ nu är ordningen återställd. Antar att han kommer sitta och fixa med sin nya dator hela kvällen. Så nu kan han väl sitta på msn och surfa samtidigt,dvs lite mindre svordomar från hans håll då datorn faktikst fungerar som datorer ska göra =)

Har fått ringa hyresvärden idag med. VI har haft problem med en vattenläcka. Första gången var för kanske en månad sen, morgonen när jag skulle ringa var vattnet borta =S jätte mystiskt. Vi vet inte vart vattnet egentligen kommer från, men då får det bli hyresvärderns problem. Hoppas bara att vattnet inte försvinner lika spårlöst innan de hunnit komma och kolla för då ser jag lite dum ut.

Var och fikade men en kompis idag. Var ett tag sen vi sågs då båda varit ute på praktik och vi går olika inriktningar nu. Men vi hade mycket och prata om och det var några riktigt trevliga timmar. Bra start på dagen.

Antar att jag får lägga band på mig nu. Måste ju försöka skriva ner några ord på det jag egentligen skulle göra, min sista examination för terminen =) så skönt att det är sista nu.

Förresten visst har jag blivit sjukt duktig på att blogga. Visst ibland är det kanske inte världens mest spännande historier jag berättar men ändå. Livet kan inte var sjukt spännande hela tiden.

VI hörs, dags att göra lite nytta så här sista veckan av terminen.


Kommentarer
Erika

Stolt över dig och innerst inne lite avundsjuk ;) Nice work! :)



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0