Typ tentaångest

Asså nu börjar jag bli smått irriterad. Hela veckan har jag gått och väntat på att få svaret på senaste hemtentan för sist var läraren jätte snabb. Men men, varenda gång jag kollat mailen för att se om resultatet kommit så nej. Men har jag tänkt på fredag har de 15 arbetsdagarna gått (läraren har 15 arbetsdagar på sig att rätta, en av studentens rättigheter är att få svaret inom denna tid, för er som inte studerar och inte vet läget liksom).

Men idag 15 arbetsdagar senare har jag ännu inte funnit något svar. Visserligen gäller väl 23.59 gränsen över för läraren, dagen är ju inte över. Men troligt att han sitter och rättar och skickar svaren efter 20.00 en fredagkväll. Får väl hålla tummarna annars blir det mailbombning på måndag förmiddag.

Är ju bara en vecka kvar i skolan nu. Nästa vecka går jag onsdag, torsdag och fredag sen är det SOMMARLOV!!!! Me like. Jag har till och med börjat komma på vad jag ska göra veckorna innan sommarjobbet börjar.

1. VÅldgästa syrran i Malmö några dagar med allt vad det innebär

2. Rensa kontoret, har lagt saker på massa smarta ställen här inne men nu kommer jag inte på de smarta ställena. Ska gå igenom litteraturen från i höstas och se vad jag kan sälja till hösten dvs få in lite extra cash.

3. Nu när jag hittat mitt spanska program för datorn ska jag försöka lära mig något mer ord än el pulpo (bläckfisk). Kanske kan avancera till snigel, igelkott eller nåt, vi får väl se. Jag har ju alltid varit ganska dålig på språk så hoppas inte för mycket, men försöka kan man ju ialla fall.

4. Klädkammaren skulle nog också må bra av en utrensning.

5. Sen ska jag förstås föröska njuta av sommaren, sitta på balkongen och njuta, läsa mina böcker (måste dock börja söka efter näst kommande böcker, tre böcker går fort att läsa).

6. Kanske försöker jag putsa fönstret på kontoret. En fågel tyckte det var bra att lämna sin skit där. Regnet har tagit hand om en del. Men ni som vet hur vårt kontor ser ut inser att vi måste flytta hela skrivbordet för att komma åt dvs först plocka bort allt från skrivbordet, datorer och annan elektronik (och lyckas få tillbaka det igen =S) någon frivillig???? Eller får jag helt enkelt hoppas på att det regnar lite till. Fast har ju funderat på att byta gardiner också. Så jag söker helt enkelt någon med snygga gardiner som de vill bli av med och som känner för att putsa fönstret med allt vad det innebär.

Nä nu får jag nog sluta skriva, men fler tips på vad jag kan göra sommarens första veckor mottages tacksamt!!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0