Trafikolycka, åska och dött internet

Ja igår hände det faktikst en del.

Först var det underbart väder med strålande sol. Satte mig på balkongen och tänkte bara ha det mysigt när jag pluggade. Men internet ville inte samarbeta därute vilket det gjort tidigare. Blev lätt irriterad men tänkte att jag får väl flytta in då när jag behövde leta fram saker på internet. Men tro inte att internet ville funka för det, problemen kvarstod hela kvällen. Men nu har jag nog varit ansluten i ca 20 min, rekord sett från senaste dygnet. Vet inte om vädret spelade internet ett spratt igår, men det var ju innan åskan.

Ja, det åskade ganska rejält här igår och regnet öste ner.

Innan regent och åskan så hörde jag en rejäl tuta och några min senare hörde jag ambulanser. Började undra om inte de var på väg ungefär hit eftersom den tutan hade låtit ganska mycket. Tittade ut och inser att det sitter en person vid staketet precis vid rondellen hos oss och två ambulanser kom. En stor last-sopbil stod brevid med varningsblinkers och José och jag började spekulera om inte lastbilen kört på personen. Men det verkade gått ganska bra ändå. Inga blåljus på ambulansen härifrån de väntade till och med in polisen så patienten kunde bli förhörd innan det blev en sväng på sjukan.

Bakade lite igår kväll också. Har insett återigen att jag vill ha ett större kök. Det är jobbigt och osmidigt att behöva möblera om hela köket när man ska baka. Sen att alla plåtar måste stå på alla stolar under jäsning eftersom bordet är fullt med allt jag behöt flytta, jag säger bara det: JAG VILL HA STÖRRE KÖK.

Nu ska jag titta över min del av grupparbetet för ungefär vid elva kommer resten av gänget hit och vi ska försöka få ihop det lite.

Åh jag har fortfarande internet, jippi. Det finns hopp.

//Ida


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0