Förlåt!

Jag är inte super bra på att uppdatera min blogg jag vet. Men ibland känns det bara som att det händer inget kul i mitt liv. Men om jag skulle försöka skriva ner några rader i alla fall.

Igår var första dagen i skolan efter vfun. Man kan väl lugnt säga att den inte började särskilt bra. När det var dags att klä på sig igår märkte jag att mina tre veckor gamla jeans är trasiga. Fan vilken dålig kvalitetet. Visserligen brukar mina jeans gå sönder precis just där men fasen inte efter tre veckor och jag har ju inte gått med dem varenda dag heller. Nog om mina jeans. Letade fram mina gamla jeans och tänkte inte så mkt mer på det. Går ner till bussen i god tid och väntar och väntar och väntar och väntar och väntar. Tills slut kommer bussen, yes tänker jag, då jag nästan börjat bli lite orolig att jag skulle bli sen. Bussen närmar sig, jag letar fram busskortet. "Ej i trafik". Bussen kör bara förbi och har skrivit ej i trafik. Bussen var så full att filket stod framme hos föraren. Så att han inte släppte på fler fattar jag. Blev rätt sur och tänkte nu blir jag ju garanterat sen. Tittade på tidtabellen, men det skulle ju faktikst en buss om tre min. Eftersom första bussen var sjukt sen så blev ju väntan på nästa inte särskilt lång. Bussen kommer, till och med två bussar kommer. Men tro ni inte att båda bussarna bara går till stationen dvs jag måste hoppas att det går en annan buss på teleborg snarast. När vi kom till stationen insåg jag att jag precis missat bussen till universitetet, skit vilken dag tänkte jag. Men bussen var lite sen så jag hann med och kom till föreläsningssalen en minut innan vi började. Från började skulle jag varit där ca en halvtimme innan. USch vilken morgon.

Idag var en lugnare dag. HAde föreläsning om geografi och städernas framväxt. Efter lunch var det dags för en gästföreläsare om media i skolan och hur vi som lärare ska förhålla oss till detta. SKit intressant föreläsning var det. Han visade upp lite rubriker som tryckts i tidningar som kanske inte varit helt lyckade, med syftningsfel med mera. Jag skrattade så jag grät, var så sjukt roliga, sen hade han skrivit lite kommentarer som var pricken över i:et. Den enda jag kommer på just nu var inte en av de roligaste men ändå: "Audis nya dieselbil har lågt bensinförbrukning" (Nähe, verkligen?) Vi skulle få alla utskrivna och då kan jag lägga upp fler. MEn så mycket har jag inte skrattat på någon föreläsning innan. Tack gode gud för att jag valde en vattenfast mascara idag för tårarna sprutade verkligen =)

USch nu får jag nog sluta skriva, kanske borde satsa på att försöka skriva ofta och kortare inlägg istället. MEn jag lovar inget. Dags att försöka läsa lite inför morgondagens föreläsning. SLutar tolv sen blir det långhelg.

kram på er


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0