45 min till bilen

Nu ikväll bestämde jag och min sambo mig för att dra till City gross och handla eftersom de har så fint kött där. Men döm om vår förvåning när det tog 45 min från det att vi lämnade lägenheten till vi satt i bilen för att åka.  Vi fastnade på vägen kan man väl lugnt säga. PÅ vägen ner tog vi med sopor och återvinning eftersom det ligger på vägen. Men tro ni inte nyckel fastnade. GIck inte låsa upp och inte dra ut nyckel. Vi försökte och försökte och det kom förbi folk som försökte, men icke den satt där den satt. Till slut fick vi ringa Växjöhems jourtelefon. Det mest underbara med det samtalet var att han i andra änden frågade min sambo, ja vilket lägenhetsnummer har du? Det har man väl inte i huvudet och vi kunde ju direkt inte springa och kolla det i lägenheten eftersom lägenhetsnyckeln och soprumsnyckeln är samma och den satt ju fast som bara den.



Nu blev den på fel håll men jag orkar inte försöka vända på den.

Men de kom ut från växjöhem i alla fall och vi fick tillbaka vår nyckel och kunde åka och handla och sen komma hem.



SÅg några blommor medan vi väntade ialla fall.

Men nu är frysen full med massa fint kött från city gross, mums.

Nu blir det eurovision!

//Ida


Kommentarer
Erika

Haha komiskt xP



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0