Tid

Är det bara jag som tycker att tiden går sjukt snabbt. Det känns som jag inte riktigt hann med våren. I mitt huvud känns det nästan som att vi gick från massa snö till sommar på ett par dagar. Är det ett studentproblem kanske? Man har så mycket som ska göras att man inte helt är medveten om sin omvärld??

Eller är det för att man blivit vuxen som det känns som tiden går snabbare?? Man har massa måsten är det därför det känns som tiden går snabbt för att man ibland inte riktigt hinner med allt??

Det som från början fick mig att fundera kring tid var det faktum att imorgon slutar min lillasyster nian. Till hösten börjar hon gymnasiet, GYMNASIET! Känns som jag gick där nyss ju. Men det är 8 år sedan jag började gymnasiet. Vad har egentligen hänt på alla de åren?? Vart tog tiden vägen?

Jag måste väl börja inse att lillsyrran inte är så liten längre även om det känns så.  Men sorry syrran men du kommer alltid vara yngst, det får du leva med.

Måste packa lite ikväll. Imorgon bitti åker vi till Göteborg och sambons syster med familj. Så skulle jag inte uppdatera så mycket så vet ni varför. Ska bli kul att komma hemifrån lite. Har ju blivit ganska mycket tid här hemma nu sen jag slutade skolan. Plockat lite i ordning på kontoret idag. Måste gå igenom mina böcker sen också och se vad jag ska sälja till terminsstarten, men det blir nog när det närmar sig lite mer.

Dags att göra lite nytta igen kanske. Ge gärna lite synpunkter på om ni också tycker att tiden går snabbt och vad man kan göra åt känslan.



Kommentarer
Annie

Du kommer alltid att vara äldst.

2010-06-21 @ 09:58:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0