Onsdag

Igår var jag nere en runda på stan med en kompis. Skulle främst ner till antikvariatet och leta efter min serie. Började leta i de sjukt stökiga hyllorna. Alla ni som tycker att jag är stökig (okej jag är ganska stökig) skulle gå dit. Jag ligger verkligen i lä. Jag är organiserad i jämförelse, visserligen verkade han fått in ganska mycket senaste dagarna men så stökigt det var. Men han i butiken verkade i alla ha ganska bra koll på läget ändå.

Men tror ni att mina böcker fanns?? Självklart inte, utan han bara bekräftade det som jag redan insett. Serien är väldigt populär och säljs inte längre dvs vi är många som slåss om de få begagnade som finns. Om någon har eller vet någon som sitter med serien "Malin på Granlunda"  (Anne-Lise Boge) hemma, snälla hör av er. Jag börjar bli desperat. Var också inne på bibblan och där fanns några böcker som talböcker men de får bara funktionshindrade låna. Jag blir så lack, varför ska det vara så svårt att få tag i böckerna.

Men något positivt med att jag drog ner till stan var att jag hittade en sjyst jeanskjol. Hittade ett par jeans också men har för mig att jag fick någon typ av rabattcheck för ett tag sen på Kapp Ahl för att jag skaffat med mera kort. Ska kolla upp det. Men kjolen slog jag till på eftersom de var rabatt på den och inte så många kvar.

Nu ska jag strax börja baka lite. Har två jäst som snart går ut. Tanken är att det ska bli kanelbullar och ljusa frallor. Måste bara kolla så jag har mjöl så det räcker. Måste få det gjort innan sambon kommer hem, vilket han gör väldigt tidigt idag. Chile spelar sin första match i VM idag så vid halv två kommer han sitta klistrad vid tvn.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0