Torsdag

Idag är det torsdag. Tycker den här veckan har gått supersnabbt. Nu är det bara tre veckor kvar på sommarjobbet. Hälften gjort liksom. Jag kommer också få lön för tre veckors jobb nästa fredag. Måste bara komma ihåg att lämna in mitt tidkort imorgon med mina tider, annars blir det inga pengar.

Okej nu till den "stora" nyheten. Jag har fått första antagningsbeskedet för personal och arbetsliv. Jag lovade José att gå på stans dyraste restaurang om jag kom in redan vid första antagningsbeskedet. Detta eftersom jag var ganska övertygad om att inte komma in vid första försöket. Tror det var i tisdags jag såg beskedet. Jag ligger som sjunde reserv. Skit bra tänkte jag först. Det borde ju gå. Men sen insåg jag att de har ju ändrat antagningsreglerna så jag har ju inte chans på alla platser. Gick in på Linnéuniversitetets hemsida för att se hur många platser som det är i gruppen jag söker på. 15 platser. Alltså känns det inte lika positivt längre, eftersom typ hälften av alla som sökt måste tacka nej/glömma svara ja. Just nu sitter jag och hoppas på att alla glömmer att svara ja till sin plats. Hoppas kan man ju alltid.

Nog om det. Fatta vad varmt det varit de senaste dagarna, har svettats som en gris. Men kanske inte idag, men kan bero på att mitt arbete idag mest gick ut på att klistra klisterlappar på plaströr. Har inte ens kommit hälften, måste fortsätta imorgon. typ 600 st kvar. Men kom massa mystiskt gods däremellan. Jag måste nog träna på min kinesiska för att reda ut vissa saker *hahahha* önskar också att alla företag kunde vara duktiga med att skicka med följesedel (så man vet vad det är och hur mkt det skickat). Gärna med vårt ordernr så man slipper springa runt hela ställen för att försöka hitta någon som är intresserad av prylarna och sedan lyckas lägga in dom i datorn. Är det för mycket begärt av en vikarierande godsmottagare??




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0