sommarjobb

okej nu var det ett tag sen jag skrev igen. oops.

Men har börjat jobba och jag har varit helt slut om dagarna. Vet liksom inte när jag senast steg upp runt 6. Som student brukar det inte vara ett alternativ, inte jätte ofta i alla fall.

Men jag kanske borde ge er en liten uppdatering om jobbet. Jag har packat en del ordrar som vanligt. Har börjat lära mig lite om godsmottagning, grunden i sig är ganska enkel känns det som. Sen sa de första dagen att det mesta godset borde hinna komma innan ordinarie personal går på semester så det kändes skönt. MEN nu blir allt gods mer och mer försenat så vi får väl se. Ingen vet egentligen när det ska komma. Jaja det löser sig nog.

Idag har jag ägnat mig åt lite specialare. Först hjälpte jag José och hans kollega med något, dock verkade ingen egentligen veta VAD det var för nåt. Sjukt mycket special, vet inte ens om produkten fanns innan eller om vi bara byggde ihop den nu. Sen har jag också ägnat mig åt  K-packning. För er som inte vet vad det är så kanske det behövs en förklaring. Det är när man packar produkter så som kunden i butiken ser den, typ i påse, ihopmonterad. För min del idag bestod K-packningen av att sätta klisterlappar (med artikelnr, streckkod m.m.) på över 400 st, ja vad det egentligen är var det ingen som kunde svara på när jag frågade. Ventilationsnät hette det i alla fall. Såg typ ut som de där ställningarna ni vet man hade när man labbade med gasolbrännare på kemin, fast dessa var i miniformat i jämförelse.

Hmm vad kan jag mer ha för kul att berätta???

Jag försöker träna på med min Wii Fit i alla fall varann dag. Vissa dagar har jag varit så sjukt trött efter massa springande, packade och massa ny information. Tror jag gör lite av min dagliga motion på jobbet numera.

Favoriten på wii fit är boxning, särskilt sista stunden, man har slagit en massa slag och börjar bli trött och sen blir det 15 sekunder (på den nivån jag är, det skiftar) fri boxning då man ska ge allt. 15 sekunder är jätte långt då, men fasen vad skönt det känns när man lyckats slå så hårt på den där boxningsmaskinen att den kraschar. Belöning på hög nivå *ler*

Får se om jag orkar köra ett pass senare. Har senaste veckan drabbats av någon typ av allergi. Gissar att det är pollen. Har varit riktigt jobbigt stundvis. På tal om allergi. Som ni kanske vet finns ju blinknaggar (hästflugor, har massa namn) därute och jag är riktigt allergisk. Men än så länge har jag missat dom, men räknar med att det blir ett antal bett innan sommaren är slut. Men utsätter mig inte för risker i onödan så försöker hålla mig inomhus, får gå ut hemma i stället där det är lugnt med sådana små hemska figurer.

Funderar på om jag ska göra mig lite smoothie. Har blivit lite lätt galen i det tack vare min kära syster Erika. Men kanske ska köra ett lättare pass wii fit först. Vi får se men nu ska jag nog i alla fall sluta skriva här.

kram på er


Kommentarer
José

Tycker du är jätte duktig på Wii. Kaloribränning för fulla muggar! Kämpa på bara älskling! Ingenting är omöjligt! Jag tror på dig! Du fixar det!

2010-07-01 @ 20:54:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0