Nu ska jag unna mig något

Idag fick vi lönespecen från Fresh. Jag har ju jobbat tre veckor som jag skulle få betalt för. Hade räknat ut lite snabbt att det ungefär skulle bli som ett studiebidrag. Men icke sa nicke, vet inte hur jag räknade egentlingen. Men räknade inte med sem ersättningen. Men det var några fler tusenlappar som skulle in på kontot på fredag. Jag tackar och bockar.

Så nu har jag bestämt mig för att köpa mig en present. Tycker verkligen att jag är värd det efter alla j*kla bett av dessa blinknaggar (bromsar, hästflugor, "kärt" barn har många namn). Fler lär de väl bli också. Just nu ser mina gamla bett nästan ut som fula blåmärken. Kunde ju tro att någon misshandlat mig. Vackert är det inte. Men José föreslog att jag skulle säga att jag blivit biten  av vampyrer (med tanke på twilight febern som råder). Jag är faktikst lite lockad av det.

Nä nu får jag allt komma till saken snart. Ni som redan kollat facebook vet vad det är för present jag tänkt köpa mig. En cuttlebug-maskin. För den som inte är lika pysselgalen som mig säger det nog inte mycket. Men det är en maskin där man kan stansa ut former (finns hur mycket stansar som helst) för att sedan använda i mina alster. Som jag beskrev för någon när jag skulle förklara. Det är som pepparkaksformar fast för papper (och med mkt större utbud *ler*). Jag får ut de bitar jag vill ha. Stansarna kostar också en slant men tänkte försöka titta på tradera och ebay efter begagnade och lite billigare.

Så nu till dektetiv arbetet med att hitta en billig. Hittat den billigast här i Växjö. Vilket jag tycker är bra för då kan jag passa på att fråga lite så jag får bättre koll på hur jag ska få ett bra resultat. MEN den är slut på lager och de har semester stängt ändå tills 9 augusti. Vill ju ha en nu.

Jaja jag får leta vidare.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0