Dagen jag inte skulle klivit upp ur sängen

I morse som många av de senaste dagarna har jag inte velat något hellre än att krypa tillbaka i sängen när det var dags att klä på sig. Idag borde jag lyssnat på den känslan.

Dagen har inte direkt varit bra. De stora problemen började när jag skulle fakturera åt en av de andra sommarjobbarna. Lyckades missa att ta betalt för pallen som de fraktades på och glömde räkna in den i vikten. Allt som hade med pallen hade att göra gick fel. Det var bara till att lite skamset att gå till José och be honom reda upp allt. Det slutade dock med att jag skrev ner en liten kom-ihåg med saker som inte alltid görs när man fakturerar som man kanske missar när man inte alltid gör det.

Sen gick det väl bra ett tag. Sen kom det gods, kretskort till fläktarna. Jag tittade på fel siffror vilket gjorde att det inte stämde alls när kretskorten blivit räknade. Men sen lyckades jag hitta rätt siffror och då stämde det lite bättre, men inte helt. Så nu hade jag lite koll på antalet och skulle jämföra det med alla tre ordrar som dessa grejer var beställda på och då hade leverantören delat upp det jätte konstigt så det tog jätte lång tid innan jag fattade hur det låg till. Sen in med in allt i datorn och då stämde det inte där =(  så jag få börjar dagen imorgon med att försöka reda ut allt. Men vet inte hur det ska gå till, än så länge.

Det var sen dags att gå hem. Både igår och idag har jag inte använt mygga mot blinknaggarna för att det stod att man inte skulle använda under för lång period. Detta har gått jätte bra. Har inte sett, hört eller känt av odjuren och ingen annan har sagt nåt om de heller. Lucky me, tänkte jag. TILLS jag stod precis utanför bilen och precis skulle sätta mig i bilen och åka hem. Då bet ett odjur mig på armen. =(   det hade gått bra hela dagen ju. Snacka om otur!

Sen kom vi hem och det var dags att laga mat. Maten låg upplagd och jag skulle flytta den till bordet. Tappar en potatis, skrattar lite åt min klantighet och plockar upp den. På något sätt när jag plockar upp den så tappar jag en annan (utan att veta det) och kliver rakt på den. fattar ni vad varm en nykokt potatis är, rakt i hålfoten, tror att hälen hade klarat det bättre. Huden är tunnare i hålfoten, är min teori i alla fall. Så nu är jag lätt brännskadad under foten. Okej det kanske inte är så illa men gjorde sjukt ont typ en timme efter.

Så nu sitter jag framför tvn och planerar att stanna här till sängdags i hopp om att inget mer ska hända.

Hoppas er dag har varit bättre!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0