Annie och Ida bloggar

Idag har jag sällskap vid bloggen. Minstingen i familjen har hittat hit. Okej hon är inte så liten längre men men.

SÅ vad har vi gjort sedan hon kom igår kväll?

Först på schemat stod mat. Närmare bestämt grillning, mums. Okej nu kom vi inte på mer att skriva om det. Finns kanske inte så mycket spännande säga om grillning.

Senare på kvällen blev det Wii resort för hela slanten. Bowling, bågskytte,basket,fäktning mellan oss alla tre blev det. José tog hem det mesta, kanske kan vi få revansch senare ikväll.

Idag började vi dagen med att vara sjukt sega men drog iväg en runda till Hissö.



Bada fötterna och kasta macka blev det på Hissö.



Poseringen i vattnet. Ljuset var inte perfekt men man kan inte få allt heller. Skönt var det i vattnet i alla fall.



Jag (Ida) hoppade upp ur vattnet då det kom och en blinknagge och bet mig på benet. Efter bilden togs bet en annan blinknagge mig på samma ben då gick jag och satte mig i bilen i stället.



Här poserar Annie.



När vi kom hem började vi pyssla. Pysseltokiga som vi är båda två. Detta arket har Ida gjort. I rutan med text står det: Bara det "bästa" vattnet duger åt Kajsa. Den stora favoriten är vattnet i duschen.

Ni som känner Kajsa vet att hon tycker mest om det vattnet som egentligen inte borde. Färskt vatten från kranen duger inte åt den här fröken. Annie och jag hade en diskussion om Kajsa är fröken eller fru. Tror inte hon är gift men att säga fröken om en katt som är 20 år (typ över 100 människoår) känns inte helt rätt heller.



Annie pysslade kort. Hon fick också med sig massa grejer hem när vi gick igenom alla Idas pysselsaker.



Annies andra kort. Det blir säkert fler innan kvällen är slut......


Ida hade lite Kajsa tema. Mest för att vi för en vecka trodde att Kajsa valt att lämna oss för nästa steg i livet. Vilket inte vore konstigt eftersom hon lever på övertid. Men finns katter som blivit över 30 så än är hoppet inte ute. Kajsa verkar vara en envis katt.

Vi sjöng singstar tills vi hade ont i halsen =) Annie körde hårt med låtar hon inte hört innan men fick väldigt bra poäng ändå. Hon sjöng upp innan också, avancerat värre.

Det blev bakad potatis med sallad till middag idag. Senare blir det filmmys.


Ha en trevlig kväll önskar
Annie och Ida


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0