9 dagar klarade jag mig

Idag var det dags. 9 dagar fick jag vara ifred innan det var dags för de första blinknagge-betten. Först såg jag en och sprang iväg och fäktades i hopp att den skulle försvinna, vilket den faktiskt gjorde. Fem minuter senare var olyckan framme och jag känner hur odjuret biter mig på armen. Men som tröst fick jag senare slå ihjäl en rakt på pappret med ordern på (tur att inte det pappret skickas till kunden med blinknagge klet på). Lite revansch.

Vi visste att det skulle komma en leverans lite senare. En timme innan vi slutade kom den och fasen vad grejer det var. Så det var bara för godsmottagaren (ja from idag kör jag solo) att börja bocka av sakerna. Solen stekte på och jag kände hur svetten började rinna genom att bara existera. Men jobbet måste göras så att vi kunde ställa in det som inte kunde stå ute om det skulle komma en regnskur i helgen. När jag stod vid en av pallarna så kommer mina fiender nr 1 tillbaka. De bet mig som fan på benen. Jag började sparka och slåss för jag blev så arg på skiten (tror till och med en kartong fick sig en oförtjänt smäll, men den klarade det :)

Förutom det stora bettet på armen så har jag kanske 3-4 st bett som syns på benen. Men när vi handlade idag så var jag inne på apoteket och köpte Mygga. Verkade va det enda förebyggande mot insektsett. Gissa vad jag ska göra på måndag. Jo dränka mig själv i Mygga.  Hoppas att de små odjuren inte tycker om doften, för mig som jag är verkar de älska. Det är värt ett försök i alla fall, jag kan ju inte gärna gå och gömma mig i en skrubb. Tror inte godset hittar mig där, hade kanske varit en idé annars.

Var iväg och var fyllechaffis för en stund sen. Det är rätt skönt att köra igenom stan vid denna tiden. Så tyst och fridfullt på nåt sätt. Avslappnat, inte massa stress och jäkt.

Just nu sitter José och klinkar på gitarren, så underbar mysigt att höra det i bakgrunden. Önskar jag själv kunde vara lite mer musikalisk. Att kunna spela "Lunka på" och någon Astrid Lindgren låt som jag bara kommer på när jag väl står vid pianot, är kanske inte att kalla sig själv musikalisk.

Idag skulle min serie som jag skickat efter kommit. De lovar ju att man ska få det dagen efter så länge man skickar inom en viss tid. Men nopp inget paket till Ida idag. Fick mail senare idag (eller egentligen är det ju igår eftersom klockan är efter midnatt)  om att de ändrat fraktsystem med posten och att detta inte gått särskilt smärtfritt. Så på måndag kommer väl min "Dr Quinn-säsong 5". Håller tummarna.

Nä nu borde man kanske snart fundera på sängen. Fast jag skulle nog hellre bosätta mig på balkongen där är det svalt. Men som José sa, orka dra ut allt dit nu liksom. Jag vill helst dammsuga av lite först, kanske inte så lämpligt att göra halv ett på natten. Grannarna kanske inte blir överförtjusta. I det läget skulle man bott i hus.

God natt på er!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0