Lätt förvirrad och irriterad

Kollade runt lite igår på internetbanken och insåg att ja, jag får pengarna från CSN på måndag, ingen fördröjning som jag var rädd för så här vi terminstart. Perfekt tänkte jag i ungefär 2 sekunder när jag såg beloppet. Det finns en planerad utbetalning från CSN till mig på måndag på 2035kr och inte de drygt 11 000kr som jag skulle få.

Sätter mig genast och kollar igenom mina papper, har jag glömt att fylla i att jag vill låna också och bara får bidragdelen eller vad handlar det om?

Tittar både i mina papper och på mina sidor på csns hemsida. Nä där står det att jag faktikst ska få ca 11 000kr. Men vad har hänt?

Slänger mig på luren när de öppnade nu vid åtta. Första gången jag ringde så tjöt luren, fan batteriet är slut. Men vill verkligen ha svar på vad som hänt och inte vänta. Plockar fram mobilen, den visar knappt 10 kr att ringa för, shit. bestämmer mig för att låna pengar av mig själv för att kunna fylla på mobilen så jag får svar någon gång. För 2035kr kan jag inte leva på, det räcker ju inte ens till hyran.

Ringer nu till csn och lyckas komma fram. Är sjukt tacksam för att de är så pass snabba att svara på kundservice. 22 st var före mig  fick veta att det skulle ta 4 min men tror inte det tog ens så lång tid.

Så till samtalet. Får prata med en kille där på csn. Han säger: "Nä det måste vara fel hos banken, det beloppet känner jag inte igen. De uppgifterna har vi inte gett till banken. Vi skickar ut 11 000kr härifrån. Du får kolla med banken"

Frågan är nu om det bara blivit fel med siffrorna i internetbanken och att på måndag kommer rätt belopp in????? Eller måste jag gå ner och röja på banken idag. Orkar inte det. Var där igår och satte in pengar från tupperware.

Kanske är bäst att ner och prata med dom??? Behöver ju verkligen mer än 2035 kr. SOm sagt det räcker inte ens till hyran.

Hoppas eran dag är bättre än min just nu!

//Ida





Ingen kung i baren för min del. Blir nudlar i från Tokyo hela månaden, har fan inte ens råd med det om detta stämmer.


Kommentarer
Erika

Fan vad lustigt att du bara har fått den summan :S Hoppas de löser sig för dig!!! =)



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0