Förlåt för den dåliga uppdateringen

Förlåt för den dåliga uppdateringen. Har haft fullt upp denna veckan att jag glömt bort bloggen.

I måndags hade vi opponering på arbeterna vi skrivit under jullovet. Men det blev en ren besvikelse. Gruppen som skulle opponera på oss hade ingen koll. Endast EN av TRE hade ens läst arbetet. Denna personen hade endast hittat några grammatiska fel och sa sedan att allt annat var bra. Allt kan inte varit bra, vi har inte gått nog länge för att vara helt felfria om man någonsin kan vara det. När läraren sedan frågade men vad var det som var bra? -Allt! Hon kunde inte påpeka att något avsnitt var extra bra eller väldigt intressant. Så kort och gott jag lärde mig inte ett skit på att ha denna opponeringen. Var så arg efteråt. Sitta i tre timmar utan att få ut nåt av det.

På tisdagen drog temaveckan om mobbing igång. Hade då föreläsning om mobbningsbegreppets historia. Visst låter det intressant? Eller inte. Vet inte om jag blir bättre på att hantera mobbing bara för att jag vet när begreppet lanserades. Men vad vet jag, det kanske gör mig till en perfekt konfliktlösare?????

Sen på onsdagen tittade organisatione FRIENDS förbi, ni vet dom som visar massa sorgsna mobbningsfilmer på tv. Var en tjej som berättade lite om hur de arbetade för att motverka mobbing.


Hade även föreläsning med en av gubbarna som skrivit en rapport som vi använt tidigare i kursen. Alltid lika kul att träffa personerna bakom all litteratur vi måste plöja igenom. Känslan blir lite   - Åh, du finns på riktigt.   Han var i alla fall helt okej att lyssna på. avslutade med den goa göteborgaren. Vet inte om jag minns så mycket från föreläsningen men han är underbar att lyssna på. Mycket skratt på hans föreläsningar, detta gillar vi.

Torsdagen är knappt värd att nämnas, massa tråkga seminarium bara.

Fredagen var verkligen givande. Främst eftersom vi fick lyssna på en kvinna som växte upp med en utvecklingsstörd mamma. eftersom hennes mamma inte helt klarade av att ta hand om sina barn så kom de ofta smutsiga och med skitiga kläder till skolan. Hon blev mobbad hela grundskolan. hon berättade om sin uppväxt och hur hon idag arbetar för att sprida budskapet om mobbing och hjälpa vuxna att motverka detta. Måste försöka hitta hennes bok, vill läsa den.

Första gången tror jag som jag skriver en veckoberättelse, någon gång ska vara den första.

Idag har jag försökt knåpa på uppgiften som ska in imorgon som ska handla om våra upplevelse och reflektioner kring temaveckan och mobbing. sitta här en stund till sen blir det filmmys med min chilli.

Ha en bra kväll allihopa!

//Ida


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0