Hemtenta igen

Denna veckan fortsätter jag med hemtentan. Hoppas jag blir klar med minst en fråga idag, gärna två. Tänk vad skönt om man kunde vara ledig någon dag i slutet på veckan bara för att tentan är klar. Idag ska jag i alla fall börja med en fråga om apostoliska trosbekännelsen. Det är ju den vanliga trosbekännelsen som börjar "Jag tror på Gud, den allsmäktiga Fadern, himlens och jordens skapare........"

Visst låter det spännande??? Eller inte. Är lite avis på syrran. De skulle göra en rockvideo eller nåt sånt. Tänk att göra en sån grej i stället för att sitta här och dega.

Andra syrran börjar på praon idag. Hon skulle hänga  på ica-butiken hemma. Hoppas det går bra gumman och att de inte kör helt slut på dig. På lördag kommer hon hit och vilar upp sig från prao och mamma och pappa. Vi ska ha så kul, hon har ju sportlov sen så hon kan hänga här rätt många dagar. Vi har pratat om bakning och pyssel. Blir riktigt roliga dagar.
Nu har jag organiserat lite bland alla mina pysselgrejer med så vi kan hitta nåt. Bra va?

Usch borde väl försöka beställa/leta böcker till nästa delkurs också. Men har inte fått klara besked om litteraturlistan är fastställd. De har nämligen varnat oss för att gå helt från den då den kan revideras en del. En vecka till delkursstart, det här verkar bli bra.

Nä nu kan jag nog inte skjuta upp tentan mer, tyvärr.

Vi hörs!
//Ida


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0