Varför????

Asså jag har funderat på en sak. Just nu finns det fem apotek, (ja fem apotek) i anslutning till storgatan i Växjö. Har fått ett vackert munsår som dyker upp ibland. Sist jag fick det så bad jag José köpa hem något. Han kom hem med munsårsplåster som jag aldrig hört talas om, men okej jag ger dom en chans. Det som var  riktigt bra med dom var att de skulle sitta tills de typ trillade av själva. Har provat ett annat märke (fast är många år sen så de kan ändrat) men där skulle man byta var fjärde eller sjätte timme har jag för mig. Dra loss ett plåster som sitter som berget bara för man måste byta var ingen hit kan jag säga.
Men till saken med alla apotek. Stannade till nere i stan efter skolan för att köpa de bra plåstrerna. Gick in på apotek 1, nä där fanns det bara den andra sorten. Gick in på apotek 2 och frågade efter dom. Nä dom hade de in i sitt sortiment. Gick sedan in på de tre sista men inget napp. Bara det andra märket. Jag får förstår inte riktigt grejen med att ha fem apotek nere i stan om de har precis samma utbud. Kunde dock efter allt mitt letande konstatera att ett av apoteken var billigare. I alla fall på munsårsplåster (det andra märket).

SÅ innan det var dags för att åka på födelsedagskalas stack vi förbi maxi där José köpt de första. Där fanns det i alla fall.

Inte nog att utbudet är samma. Varför ska det finnas fem apotek nere i stan? Är Växjöborna ett sån sjukt folk? Sen tillkommer ju apoteken på maxi och city gross. Då har jag inte ens räknat med apoteken vid sjukhuset och vid vårdcentralerna. Ja visst monopolet är borta men seriöst måste det vara så många. Lite överdrivet enligt mig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0