julklappar

angående mitt förra inlägg. Visst är det okej att vara supernyfiken på sina juklappar som vuxen. Sambon var iväg och köpte min julklapp tidigare idag men passade på att lämna den hos sina föräldrar där vi ska fira jul imorgon. Han har haft ett väldigt hemlighetsfullt leende hela dagen. Vilket gjort mig alldeles för nyfiken. Han vill säkert reta mig lite extra också. Hans klappar från mig ligger under granen här hemma hos oss. Men han verkar inte alls nyfiken. Han kanske är sådär vuxen som man ska vara. Eller är han nyfiken men inte vill visa det. Han brukar alltid vara uppe före mig när vi är lediga så vem vet, imorgon bitti kanske han sitter där under granen och klämmer på sina julklappar.

Idag har jag gjort tre olika sorters julgodis varav en nog får träffa soptunnan inom en snar framtid. Blev ingen hit och hälften hann stelna i grytan så lycka till att få den ren.
Men annars blev de vanliga limekolorna. Har också gjort fudge för första gången, med mjölkchoklad. Smakade helt okej.

Imorgon bitti är det dags för lussekattsbak. Jag har fått ansvar att ta med lussekatter till julbordet. Sambon insisterade på att de skulle vara dagsfärska. Kan ju samtidigt vara bra att ha nåt att fördriva förmiddagen med innan det är dags att åka på julfirande.

Men nu är det dags för sängen strax. trots att jag hade sovmorgon och inte gjort nåt direkt ansträngande idag så är jag super trött. Brukar kunna vara uppe en timme till i alla fall när jag haft sovmorgon.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0