Helgen

Helgen har varit helt underbar. Den började med att Malin kom på fredag eftermiddag. Blev en snabbis på stan sen bar det hemåt. Under helgen har Malin och jag "pickat" massa. Picka är när man med hjälp av en specialnål pickar in ull i till exempel frigolitkulor. Så nu hänger det ullbeklädda julgranskulor i vår gran.

I lördags bakade vi också pepparkakor.







Malin tar paus i pepparkaksbaket med ett telefonsamtal


På lördagkvällen kom Erika efter mycket om och men. Är inte avundsjuk på att hon fick vänta 2,5 timme på Malmö C innan hon kom med ett tåg till Växjö efter att hennes första tåg blivit inställt.
Därör övertalade jag henne att stanna en extra dag när hon nu kunde.

Igår blev det en runda till grand samarkand och sen åkte vi till hemmakväll där de har gamla hyrfilmer för 10 kr/st.

Imorse var det dags att stiga upp tidigt för om eventuella hantverkare skulle dyka upp men gissa vad de lyser fortfarande med sin frånvaro. Tror knappt att det blir innan jul/nyår. Men vill ogärna komma direkt från sängen OM de skulle ringa på dörren. Men börjar undrar om de inte gör nåt snart så blir väl problemen större? Jajja, det är ju faktiskt deras problem. Vi har anmält problemet,sen att de inte har personal som har möjlighet att göra nåt åt det kan ju inte vi lastas för i alla fall.

TÄnkte bjuda på en bild som visar min kära syrra som var ganska morgontrött i morse (ja, jag väckte henne också vid halv sju för ev hantverkare).



Just nu sitter hon och pluggar med sin dator och jag på min brevid.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0