Fredag

Nu var det jätte länge sen jag bloggade. Började med ett inlägg i onsdags men det blev så negativt att jag var tvungen att sluta. Mycket känns fortfarande lite negativt.

Igår fick jag lämna tillbaka min vinterjacka för den hade spruckit i sömmen på två olika ställen. Självklart fanns det inga sådana jackor kvar. Fick pengarna tillbaka men känns som en föga tröst när det är 10 minus ute och jag inte har någon vinterjacka längre. Inte räcker de pengarna särskilt långt till en ny jacka heller. Eftersom jag köpte den på specialerbjudande så fick jag den riktigt billigt för att vara en jacka. Går man till sportfirmorna så kan ju jackorna ligga på 2000kr. Jag har inte råd med en sån utgift nu innan jul. VAr riktigt nedstämd igår och inte är det väl så mycket bättre idag. Ska ner till stan senare i alla fall och kolla in läget, men har inte särskilt höga förväntningar eftersom det typ tog mig en månad att hitta den förra jackan. Funderar starkt på att gömma mig inomhus till våren nu. Har ju i alla fall en bra anledning nu. Men hur kul blir det liksom.

Nog om jackan, det får väl lösa sig. Borde plugga, ganska mycket idag. Men har ingen motivation alls. Jag vill faktiskt ta jullov nu. Baka lussekatter och pepparkakor och göra julgodis i lugn och ro. Men icke måste göra en jäkla hemtenta i religion och börja en ny kurs i historia innan jul. Jullov lär det väl inte heller bli då det ligger en hemtenta över julen. Just nu känns det inte så kul att vara student men det är väl bara till att kämpa på.

Nu ska jag nog försöka beställa kurslitteraturen till historian. Tre böcker för typ 800kr. Får se om jag verkligen beställer alla.

Ska avsluta inlägget med julmusik. Min favoritlåt. Njut! Julen är här, snart i alla fall!!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0